Kastdeur & kozijn maken

cverkooyen

Actieve deelnemer
25 okt 2015
129
0
Goede morgen!

Bij onze voordeur hebben wij een overdekte nis waar ik een kast van zou willen maken. Deze nis is in principe droog. Het idee is om de horizontale delen van het kozijn door te trekken zodat hetzelfde vlakken patroon ontstaat, onder een deur en boven een kleiner deurtje.

Nu twijfel ik een beetje over de te gebruiken materialen. Het kozijn aan de linkerkant wil ik , denk ik, maken van vuren hout. De deur word zo'n 55 cm breed. De bestaande deur (meterkastdeur) is een holle deur. Wat voor materiaal adviseren jullie? Er bestaan 40 mm deurplaten maar die zijn pittig aan de prijs en ik vermoed hier overbodig. Zou bijvoorbeeld Multiplex Hardhout (eigenlijk voor binnen) gebruikt kunnen worden? Ik zoek naar een betaalbare oplossing waarbij het oppervlak net zo glad afgewerkt kan worden als de deur ernaast.

IMG_20160507_083721.jpg
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Als die deur erlangs een holle is en die houdt zich goed, kan je rechts eventueel ook een holle plaatsen. Dan moet je wel opnieuw een zijlat erin lijmen. (lijkt me het goedkoopst, en zeker hetzelfde af te werken)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.