Serveerplank en boekenrek

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Hallo hallo allemaal !

Het is al eventjes geleden dat ik hier nog wat heb gepost. Was momenteel bezig met mijn reeks auto's en camera's verder af te werken. Maar daar dacht mijn bandschuurmachine anders over... Plots kwamen er vonken uit :), die is dus terug binnen! (Gelukkig nog garantie) Bij de camera's ga ik trouwens het ontwerp lichtjes aanpassen, ik wil er een touw aanhangen zodat ze het rond hun nek kunnen dragen terwijl ze spelen. Hierdoor zal ik het kijkgat moeten verplaatsen, dus nog even zien hoe dat gaat uitdraaien. Als het ontwerp me niet bevalt, dan zal het toch zonder lint worden :).
Omdat ik nu even niet verder kan zonder bandschuurmachine, maar begonnen aan enkele andere projecten.
Mijn tante wou graag een serveerplank voor aperitiefhapjes of dessertjes in te zetten, zie hier het resultaat:
IMG_20160430_124754.jpgAan de uiteindes heb ik de plank voorzien van uitsparingen om de plank makkelijker op te kunnen nemen.

Ook ben ik begonnen aan het maken van mijn boekenrek, echter allemaal uit pallettenhout :).
Boekenrek ontwerp.jpg Ontwerp in sketchup. Gisteren de hele dag bezig geweest met het schaven van de planken!
IMG_20160502_142219.jpg

Zo, nu weten jullie toch ook weer waar ik mee bezig ben :). Ik dacht, toch maar even laten weten! Niet dat ze denken dat mijn speelgoedproject niet meer doorgaat :) want dat is helemaal niet waar!

Groetjes Jolien
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Ha Jolien, fijn je "neus" weer even te zien. Als de serveerplank werkeloos is, kun je deze ook met waxinelichtjes vullen :D
Leuk die boeken kast. Is het met een speciale reden dat je de lijst niet rondom hebt laten lopen?
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Tof dat je al weer enkele nieuwe projecten hebt. Ik ga het boekenrek met belangstelling volgen, want ik heb zelf ook een grote voorraad pallethout nu. Met een deel ervan ga ik barkrukken maken voor mijn broer, en met overschot maak ik dan nog iets. Wellicht dus boekenrek, als ik je ontwerp mag stelen :) Die planken lijken me wel lang op de foto. Zijn dat standaardpaletten of zijn ze groter dan normaal?
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Leuk hoor! Ik heb hier thuis met pallethout een bureau en kledingkast gemaakt. Naast de kledingkast staat een grote kledingkast van die Zweedse fabrikant, maar daar was geen ruimte meer voor mijn kleding.. ;)

Ik heb het geheel tussen een frame van vuren ribben gemaakt en deze mat zwart geschilderd. Ter illustratie:
IMG_8059.jpg
IMG_8060.jpg
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Ha Jolien, fijn je "neus" weer even te zien. Als de serveerplank werkeloos is, kun je deze ook met waxinelichtjes vullen :D
Leuk die boeken kast. Is het met een speciale reden dat je de lijst niet rondom hebt laten lopen?

Ja inderdaad Ronald! Zou ook mooi zijn met kaarsjes in!
Er is geen speciale reden voor die lijst die niet rondom loopt, weet alleen nog niet of ik het mooi vind als er beneden ook zo een lat loopt, dadelijk toch maar eens tekenen om te bekijken :D.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Tof dat je al weer enkele nieuwe projecten hebt. Ik ga het boekenrek met belangstelling volgen, want ik heb zelf ook een grote voorraad pallethout nu. Met een deel ervan ga ik barkrukken maken voor mijn broer, en met overschot maak ik dan nog iets. Wellicht dus boekenrek, als ik je ontwerp mag stelen :) Die planken lijken me wel lang op de foto. Zijn dat standaardpaletten of zijn ze groter dan normaal?

Dat zullen toffe barkrukken worden!
Mijn ontwerp mag je zeker stelen haha.
Uhm, sommige zijn groter als normaal denk ik. Maar het langste wat je eruit moet halen is voor de achterzijde 80cm.
En de 4 steunpilaren zijn 1meter15 hoog, 5cm op 5cm.
Zal als het af is duidelijkere foto's naar je sturen als je wilt :D. Met afmetingen bij.

Groetjes Jolien
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Leuk hoor! Ik heb hier thuis met pallethout een bureau en kledingkast gemaakt. Naast de kledingkast staat een grote kledingkast van die Zweedse fabrikant, maar daar was geen ruimte meer voor mijn kleding.. ;)

Ik heb het geheel tussen een frame van vuren ribben gemaakt en deze mat zwart geschilderd. Ter illustratie:
Bekijk bijlage 47735
Bekijk bijlage 47736

Super knap! Zeker de bureau vind ik een pronkstuk! Slim idee om de balken rondom zwart te maken! KNAP!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.