probleem met zaagblad Dewalt dw770 verwisselen

orgelvriend

Actieve deelnemer
22 jul 2013
94
6
Vorige week een dw770 gekocht. Mooie machine. Het 24 tands zaagblad wil ik verwisselen met een 60 tands. Maar............. met geen mogelijkheid krijg ik de moer los die de flens tegen het zaagblad klemt. Ik draai me een ongeluk, maar ik krijg er geen beweging in. Heeft iemand een gouden tip?
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Zit er geen links draad in? Dat je dus met de klok mee moet draaien om de bout los te krijgen? Ik kon het zo snel in een handleiding niet vinden, maar het zou me niets verbazen.

De handleiding zegt met de klok mee losdraaien: Klik (onderdeel "Mounting the saw blade"_
 
Laatst bewerkt:

anthony

Actieve deelnemer
16 dec 2013
28
0
Daar zit linkse draad op ik heb er in het begin ook mee lopen vechten je moet met de klok mee draaien net als je een bout normaal vast draaid
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Als je twijfelt of nu links of rechts los is, normaal gesproken als je de zaagmoer vast houdt en het zaagblad in de zaagrichting draait, dan draai je de moer vast. Dus andersom is los. Er zijn wat uitzonderingen, daar zit een borgmiddel op de moer.
Bij jouw zaag is rechtsom los.
 

orgelvriend

Actieve deelnemer
22 jul 2013
94
6
Het is me zojuist gelukt. Samen met m'n zwager. Ieder aan een kant. Ongelofelijk, wat strak zat-ie vast! Inderdaad moest-ie met de klok mee, maar dat wist ik al uit de handleiding. Ook bij mijn vorige afkortzaag (Elektra-Beckum) was dat zo.
Het nieuwe blad zal ik maar slechts handvast draaien. Lijkt me beter...............
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
bij mijn nieuwe bosch zat ie ook al zo onmogelijk vast.
Nu zelr stevig handvast gedraaid.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.