Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

probleem met zaagblad Dewalt dw770 verwisselen

Vorige week een dw770 gekocht. Mooie machine. Het 24 tands zaagblad wil ik verwisselen met een 60 tands. Maar............. met geen mogelijkheid krijg ik de moer los die de flens tegen het zaagblad klemt. Ik draai me een ongeluk, maar ik krijg er geen beweging in. Heeft iemand een gouden tip?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Zit er geen links draad in? Dat je dus met de klok mee moet draaien om de bout los te krijgen? Ik kon het zo snel in een handleiding niet vinden, maar het zou me niets verbazen.

De handleiding zegt met de klok mee losdraaien: Klik (onderdeel "Mounting the saw blade"_
    Laatst gewijzigd door Klaas; 02-05-16 om 17:02. Reden: Handleiding gevonden

Daar zit linkse draad op ik heb er in het begin ook mee lopen vechten je moet met de klok mee draaien net als je een bout normaal vast draaid

Als je twijfelt of nu links of rechts los is, normaal gesproken als je de zaagmoer vast houdt en het zaagblad in de zaagrichting draait, dan draai je de moer vast. Dus andersom is los. Er zijn wat uitzonderingen, daar zit een borgmiddel op de moer.
    Bij jouw zaag is rechtsom los.
    sometimes you just need a bigger hammer

Het is me zojuist gelukt. Samen met m'n zwager. Ieder aan een kant. Ongelofelijk, wat strak zat-ie vast! Inderdaad moest-ie met de klok mee, maar dat wist ik al uit de handleiding. Ook bij mijn vorige afkortzaag (Elektra-Beckum) was dat zo.
    Het nieuwe blad zal ik maar slechts handvast draaien. Lijkt me beter...............

Als de zaag een keer vastslaat wordt de moer automatisch aangedraaid.
    sometimes you just need a bigger hammer

bij mijn nieuwe bosch zat ie ook al zo onmogelijk vast.
    Nu zelr stevig handvast gedraaid.
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Forum Rechten