Populierentriplex met HPL

Gerard Exis

Actieve deelnemer
28 apr 2016
66
1
Roemenie
www.exis.ro
In heel Roemenie ben ik bekend om de reparaties en aanpassen van campers en caravans, zit al maanden van te voren vol. Grotendeels te danken aan twee zaken, werken met originele materialen en ook gereedschappen niet op bezuinigen, iets wat geen enkele Roemeen (gelukkig) wil doen.

Nu ben ik deze expeditie-truck aan het bouwen voor prive, echter intussen ben ik ook al aan een tweede gestart voor een klant. Dus het gaat erom spannen, wordt de afwerking van het interieur netjes, weet ik zeker dat er meer opdrachten binnen komen. Daarom wil ik de kans van slagen vergroten door met fatsoenlijk gereedschap te werken.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
In heel Roemenie ben ik bekend om de reparaties en aanpassen van campers en caravans, zit al maanden van te voren vol. Grotendeels te danken aan twee zaken, werken met originele materialen en ook gereedschappen niet op bezuinigen, iets wat geen enkele Roemeen (gelukkig) wil doen.

Nu ben ik deze expeditie-truck aan het bouwen voor prive, echter intussen ben ik ook al aan een tweede gestart voor een klant. Dus het gaat erom spannen, wordt de afwerking van het interieur netjes, weet ik zeker dat er meer opdrachten binnen komen. Daarom wil ik de kans van slagen vergroten door met fatsoenlijk gereedschap te werken.

Wederom, aan het gereedschap zal het niet liggen! :) Hopelijk vindt je nog wat tijd voor een bouwverslag. :D
 

Gerard Exis

Actieve deelnemer
28 apr 2016
66
1
Roemenie
www.exis.ro
Vandaag een pakketje van Toolnation's ontvangen ;)
Helaas de 80 cm liniaal van de Festool frees ontbrak, gebeld en deze zou direct gestuurd worden.
Ziet er super uit, echter eerlijk gezegd weet ik niet eens hoe zo'n freesmachine en invalzaag werkt, Zondag vrij gepland om eens op me gemak met de machientjes te gaan spelen, ben benieuwd ....
 

ernstjan91

Actieve deelnemer
27 mei 2013
146
1
Veenkoloniën
Das een leuke camper, kun je overal mee komen. Ook qua auto 'das beste oder nichts' ;)

Ben benieuwd naar het bouwverslag, waarom populieren multiplex, zo krap zit je toch niet qua gewicht?
 

Gerard Exis

Actieve deelnemer
28 apr 2016
66
1
Roemenie
www.exis.ro
Algemene fout wat gemaakt wordt (naar mijn mening) is het niet kijken naar gewicht tijdens het bouwen van dit soort campers.
Er ligt een extra hulpchassis onder de camperbak, om de torsie tijdens het terreinrijden op te vangen, deze is extra stevig uitgevoerd.
De camperbak is ook extra stevig (wanden,vloer en dak) gebouwd, dus iets extra gewicht. De rest zal zo licht mogelijk gebouwd worden (zonder de kwaliteit afbreuk te doen natuurlijk).
Al de kisten die onder de camperbak komen (achter het wiel zie je de eerste hangen) zijn volledig van 3mm aluminium, tevens de takkenvangers (roll-bar) boven de wooncel en cabine worden van aluminium.

Het streven is om de auto rond de 10.000 kg te houden als deze reisklaar staat, dit betekent met 350 liter diesel en circa 800 liter water in de tanken.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
10.000 kilo :eek::eek::eek::eek: damn, is dat ding dan ook bom-proof
Wel gaaf zo een project, doe maar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel foto's
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.