TV meubel

clut

Nieuw lid
24 mrt 2016
8
0
Hallo,

Ik ben van plan een tv meubel in elkaar te gaan zetten. Mede door een kleine hier in huis is de (speelgoed)troep toch wat toegenomen en is er wat exta opbergplaats nodig.

Eerder heb ik een keer een kast in de douche gemaakt en opbergbakken voor op zolder, maar verder nog geen ervaring met dergelijke projecten. In sketchup heb ik het e.e.a. getekend (zie bijlage).

Ik ben van plan de kast grotendeels uit MDF te maken, kleur zal waarschijnlijk wit worden maar staat eigenlijk nog niet vast. Een deel van de kast zal zwevend worden zoals te zien is op de foto's, hiervoor monteer ik houten balken tegen de muur aan waar ik dat gedeelte van de kast op vast zet.

Zijn er nog tips? Ik heb al wel het e.e.a. doorgelezen hier op het forum. Kunnen jullie in mijn tekening misschien dingen zien die niet helemaal gaan werken als ik het zo zou maken? Hebben jullie ervaring met online het hout bestellen zo ja waar?


Chris
 

Bijlagen

  • tv-kast-vooraanzicht.jpg
    tv-kast-vooraanzicht.jpg
    24 KB · Weergaven: 483
  • tvkast2016-achteraanz.jpg
    tvkast2016-achteraanz.jpg
    30,1 KB · Weergaven: 480
  • tvkast2016-2.jpg
    tvkast2016-2.jpg
    25,6 KB · Weergaven: 478

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
Allereerst welkom! Ik denk dat het handig is als je verteld waar je ongeveer vandaan komt, zodat er wat gerichte adviezen gegeven kunnen worden voor houtadressen, al is daar ook een topic voor, even de zoekfunctie gebruiken.
verder zie ik een enorme diepte van 60 cm. Ik weet niet wat je voor apparatuur hebt, maar dat is flink. Mijn enorme versterker past bijna op een plank van 50cm diep en dat is al vrij uitzonderlijk.
het idee van zweven is erg leuk. Je zal misschien ook driehoekige steunen kunnen gebruiken op 2 plaatsen. Van nature een sterkere krachtverdeling naar beneden.
succes ermee.
P.s. Als je denkt aan een lichte kleur, neem dan zeker gegrond MDF. Als je een donkere kleur wil, dan zal ik je een goede primer adviseren die je op kleur laat mengen. Meestal rond de €20,- en sneldrogend, plus een goede basis voor het zuigende MDF. Ik moet het merk even zoeken (Avis multiprimer) maar haalde verf oorspronkelijk bij de verfshop in Veenendaal. Www.verfshop.nl
 
Laatst bewerkt:

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Het eerste wat ik uit het ontwerp zou halen is die balk.
Misschien nog niet van kastophangers gehoord? Daar zijn meerdere uitvoeringen van.
Ik gebruik zelf die van Camar.

 

clut

Nieuw lid
24 mrt 2016
8
0
Dank voor de reactie's. Ik kom uit Wageningen, dus dat is in de buurt van Veenendaal. De kastophangers zijn bij mij nog niet bekend zal hier zeker naar kijken. De diepte van de kast komt o.a. de de plek waar hij komt, en persoonlijk vind ik het ook wel mooi om de kast op deze manier wat diepte te geven.

Ik zit er op dit moment aan te denken om het MDF wit/ glanzend wit te maken, maar zoals ik al zei ik ben daar nog niet helemaal over uit.
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
In plaats van de balk en de kastophangers kun je ook gebruik maken van een french cleat oftewel haaklat. (ff zoeken) Nadeel van de kastophangers vind ik dat de bevestigingen op de muur erg dicht op elkaar zitten, dit is niet geschikt voor elk type muur lijkt me. Ik heb er zelf echter geen ervaring mee.
De haaklat heeft het voordeel dat je tevens een ruimte creëert om de kabels weg te werken. De lat dien je bovenin te plaatsen zodat het gewicht daaraan hangt en het plateau tegen de wand duwt.
 

elmo 45

Actieve deelnemer
25 mrt 2016
73
3
Noord Holland
hallo Chris,
Ik zou ook gaan voor de Camar kast ophangers maar dan de 807 XL eventueel ook in RV versie verkrijgbaar. Deze frees je gedeeltelijk in zo kan je ook nog een lade in de kast kwijt. Let wel op dat de muurplaten ook voor de XL zijn (materiaal is dikker).
Als je deze ophangers zou gebruiken kan je ook nog zitten op je kast (niet bij een gipsplaat wandje)

groet
 
Laatst bewerkt:

clut

Nieuw lid
24 mrt 2016
8
0
Ik heb de kast wat aangepast. Als ik het goed begrijp kunnen de 807 xl kast hangers 100KG dragen (ook 60 cm uit de wand). Ik verwacht niet dat hij zo zwaar wordt. Bovendien heb ik voor de zekerheid 4 hangers geplaatst in de tekening, ik heb ze maar even ingetekend als rood vlak.

tvkast2016-aanpassing.jpg

Iemand een idee waar ik de hangers van camar kan bestellen? Ik vond alleen een belgische site waar ik ze per veel kan bestellen :)
 
Laatst bewerkt:

clut

Nieuw lid
24 mrt 2016
8
0
Ik ben nog opzoek naar de Camar 807 XL hangers. Iemand een idee of deze ook in NL te bestellen zijn? Alvast vriendelijk dank

 

elmo 45

Actieve deelnemer
25 mrt 2016
73
3
Noord Holland
Hallo,
Ik kan deze wel voor je leveren.
Kan je hier ook prive berichten versturen ? Als je mij een email kan sturen kan ik contact met je op nemen.over hoe en wat.

Groet
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.