Wie weet waar ik deze bout kan vinden

Harm Jager

Nieuw lid
4 apr 2016
5
0
bout.jpg

Deze bout komt uit de klauwplaat (onafhankelijke vierklauw) van mijn Huvema houtdraaibank. De flens zit los. Iemand een idee waar ik een nieuwe kan vinden? Schroefdraad m8, het vierkante deel is 6mm. lengte schroef 50mm. Of weet iemand een andere oplossing?
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Din478 en DIN480 zijn vierkantkraagbouten, DIN479 is een vierkantbout zonder kraag. Per stuk lastig, meestal bij Fabory of Jeveka, maar met minimale bestelhoeveelheid en aan bedrijven.

Als ik de foto zie, twijfel ik aan de M8. Vanwege de grove spoed ten opzichte van de diameter, dat duid meestal op Engelse draad. Heb je dit met de schuifmaat gemeten?

Het lijkt ook een in elkaar geklust boutje, er zitten al lasdruppels op. Waarschijnlijk niet origineel. Wellicht helpt het merk van de vierklauw, als dit tenminste geen Huvema is. De meeste klauwplaten voor hout zijn van Engelse oorsprong, en hebben, afgezien van de spilopnamedraad, meestal Engelse maten.
 

Harm Jager

Nieuw lid
4 apr 2016
5
0
Dank voor de reactie. Fabory zit bij mij om de hoek. Daar ga ik even informeren. DIN 478 komt idd. in de buurt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.