veeneik gezaagd

Roel22

Post veel
27 feb 2017
906
315
Ik zie dit nu pas langs komen, wat een gaaf stuk hout. Hoe gaat het er nu mee?
Zelf heb ik kortere stukken op de zolder van de koegang liggen, ik zal ze wel eens op de foto zetten.
Die komen uit een depressie in zandgrond waar op een bepaald moment eiken in zijn gevallen die door het stijgende waterpeil dood zijn gegaan.
Redelijk snel door veen overgroeid geraakt en toen 6725 jaar later weer tevoorschijn gekomen.
Die van mij zijn namelijk dendrochronologisch onderzocht door wat nu Stichting Ring wordt genoemd.
Aangezien ze in het museum waar ze lagen, en waar ik aan verbonden ben, er veel te veel hadden heb ik het overcompleet maar meegenomen.
Gaat vast nog eens van pas komen.
 
Laatst bewerkt:

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Hier is een voorbeeld van vergelijkbaar hout in gebruik. Ik heb gekozen om fineer van te maken on het uit te sparren. En dat is het lastig van dit hout, het is zo mooi en zo zeldzaam dat je wil zo voorzichtig mogelijk gebruik van maken.P1000729.jpg
Ik ben benutte als er meer voorbeelden zijn van hoe mensen dit hout gebruiken, zelfs houtdraaiers.

- - - Updated - - -

Hier is een voorbeeld van vergelijkbaar hout in gebruik. Ik heb gekozen om fineer van te maken on het uit te sparren. En dat is het lastig van dit hout, het is zo mooi en zo zeldzaam dat je wil zo voorzichtig mogelijk gebruik van maken.P1000729.jpg
Ik ben benutte als er meer voorbeelden van hoe mensen dit hout gebruiken, zelfs houtdraaiers.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.