Kan gebeitst dennenhout gelijmd worden?

FreekV

Nieuw lid
12 dec 2013
24
0
Heb een dringend vraagstuk.

Dit weekend beginnen de leemwerken thuis en vooraleer de binnenmuren bezet worden moet ik mijn venstertabletten plaatsen. Daarvoor heb ik in de bouwwinkel een grenenhouten werkblad van 28mm gekocht en verzaagd tot venstertabletten. Fijntjes geschuurd en langs beide kanten in anti-UV oliebeits van Galtane gezet (momenteel één laag - wil er minstens twee zetten).

Twee venstertabletten moeten op een waterpas gezette houtwolplaat (pavatherm) gezet worden, eentje komt rechtstreeks op een uitgeharde cementlaag. Ik was van plan om daar respectievelijk houtlijm en MS polymeer voor te gebruiken, maar vraag me af of die verse beits de hechting niet onmogelijk gaat maken.

Als dit een probleem is, hoe los ik dit op (wekenlang beits laten opdrogen is geen optie, de vensterbanken moeten er zaterdag in)? Kan ik de onderkant plaatselijk opschuren (en daar natuurlijk ook geen tweede laag oliebeits aanbrengen) en op die plaatsen verlijmen of moet ik toevlucht zoeken naar andere hechtingsmiddelen?
 

FreekV

Nieuw lid
12 dec 2013
24
0
Ik zou een proefje doen en er nu wat op verlijmen, dan weet je vanavond of morgenvroeg hoe het plakt.

jaap

Dacht ik sowieso te doen, Jaap

Maar als ervaringsdeskundigen mij dadelijk op het juiste pad kunnen brengen, zijn die tips ook welkom. Op twee paarden wedden, noemt dat ;-)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.