Fundering klusschuur

P

Pel

Guest
Ik begrijp het niet, wat heeft tijd met de hoeveelheid beton te maken, ik neem aan dat je gewoon een hobby schuurtje wilt plaatsen? Een dag heeft 24 uur een weekend 48 uur moet je eens zien hoeveel je in die tijd gedaan krijgt, en na het weekend is er weer een zaterdag in aantocht.

Groet Pel.
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Beton kan je best in etappes storten eerst de strook en dan de vloer. Zo lang jij je wapening maar kan verbinden.
 

RdeR

Actieve deelnemer
13 jun 2015
76
0
Tilburg
In geval je op redelijke draagkrachtige (zand)grond zit heb ik een andere oplossing. 18 jaar geleden heb ik mijn dubbele garage laten bouwen met het simpelste systeem wat ik ken en het bevalt uitstekend. Nooit enige zetting. De buitenwanden bestaat uit een betonnen schutting. Betonnen schuttingpalen gaan circa 60 cm de grond in en onder de punt van de paal ligt een betontegel. De betonpalen staan circa 2 m. uit elkaar en tussen de betonpalen gaan betonnen schuttingplanken van ca 4 cm dik. De onderste plank zit ca 20 cm in de grond. In de betonpalen aan buitenzijde en aan binnenzijde een houten lat instorten.Daarop aan de buitenzijde een houten betimmering met tussen de betonplaten en de betimmering wat isolatie. In de betonpalen zit aan de bovenzijde een draadeind ingestort en daarop is een houten muurplaat verankerd. Daarop kan de dakconstructie met eventueel vakwerkspanten worden gezet. De betonvloer is 10 cm dik. De vloer is pas gestort nadat het dak erop zat.

Je kunt dit helemaal door een systeembouwer laten zetten, maar je kunt ook een schuttingbouwer zoeken die de wanden voor je plaatst en daarna kun je de rest zelf doen. Eventueel kun je de betonnen schutting ook in onderdelen kopen en zelf plaatsen, maar dat ligt ook aan eigen handigheid en hulp die je kunt krijgen.

Jaren later heb ik mijn klusdeel van houten binnenwanden met extra isolatie gemaakt en een houten plafond en vloer gemaakt voor een beter klimaat.

Succes met je keuze.

Rob
 

RdeR

Actieve deelnemer
13 jun 2015
76
0
Tilburg
Zo'n schuur wordt een betonschuur genoemd. Je moet het maar mooi vinden ;)

Och het is bijzonder stevig en duurzaam. Aan buitenzijde en aan binnenzijde met hout bekleed is er qua uiterlijk weinig verschil met een houtbouw. Wel is het heel simpel wind- en tochtdicht te krijgen en makkelijk goed te isoleren. En dan nog tegen die lage bouwprijs.......:).
 

KoWrds

Actieve deelnemer
24 apr 2011
100
0
Ooit een klus schuur gemaakt op een vlonder deze had ik gefundeerd door gaten te maken ongeveer 20-30 cm diam en 60-70 diep in een raster van 50 cm x50 cm hiet m16 draadstangen in beton gezet en deze gebruikt om vlonderbalken mee vast te zetten. hier door hoefde ik geen grond af te transporteren want die bleef mooi tussen de balken rijen liggen. en ook minnimale grondstoffen voor beton aanvoer.
De achtertuin was via een smalle brandgang achterlangs 4 huizen bereikbaar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.