"Nieuwe" aanwinst

wouter79

Actieve deelnemer
29 jul 2015
54
0
de lutte
Zojuist deze draaibank opgehaald.
Incl enkele beitels en een verloop voor een vierklauw
(Nog opzoek naar een vierklauw trouwens😉)20160426_214818.jpg
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Nou,op z'n plek zetten en gaan zou ik zeggen! Ik weet niet hoeveel ervaring je al hebt, maar tussen de centers kan je prima stoel- en tafelpoten maken. :)
 

wouter79

Actieve deelnemer
29 jul 2015
54
0
de lutte
heeft iemand nog een mooi adres waar ik een 4 klauw en kleinere meenemer kan kopen?
aansluiting op de draaibank is m16
 

wouter79

Actieve deelnemer
29 jul 2015
54
0
de lutte
inmiddels een mooie vierklauw weten te bemachtigen.
het is een onafhankelijke vierklauw. hoe kan ik mijn materiaal mooi centreren in die klauw?
snap dat het met de zelfcentrerende niet zo moeilijk is. maar dit is ff andere koek... (denk ik)
 

tuoh

Oud hout
inmiddels een mooie vierklauw weten te bemachtigen.
het is een onafhankelijke vierklauw. hoe kan ik mijn materiaal mooi centreren in die klauw?
snap dat het met de zelfcentrerende niet zo moeilijk is. maar dit is ff andere koek... (denk ik)

Dat is normaal gezien een klauwplaat voor de metaalbewerking, word oa gebruikt om stukken uit de center op te spannen. Wil je dat ding gebruiken op een houtdraaibank zal je een meetklok nodig hebben om je werkstuk te centreren:p
Komt nog bij dat het type klauwplaat niet geschikt is om hout veilig in te spannen wegens te klein contactoppervlak van de spanbekken. Ik zou op zoek gaan naar een "echte" klauwplaat geschikt voor het houtdraaien.
 
Laatst bewerkt:

wouter79

Actieve deelnemer
29 jul 2015
54
0
de lutte
oke. gaan we daar naar zoeken.
nou heb ik me een beetje bang laten maken en mij door een metaalbewerker (draaier) laten vertellen dat mijn aandrijfas te dun is.
deze is m20.
maar deze zit er origineel op.

zou houtdraaien met dikte m20 te dun zijn?
ga er echt geen boomstammen in klemmen. maar 10cm doorsnede moet ik wel kunnen draaien...
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Ik zou idd ook kijken voor een goede klauwplaat. Zo als hiervoor al benoemd zou ik even contact opnemen met www.dehoutdraaierij.nl Ronald kan je vast verder helpen. Op zich is de as geen probleem als je maar niet te grote stukken hout draait en alles goed centreert ( vandaar het dat ik zou gaan voor goede klauwplaat). Om te leren een prima bank. Veel plezier er mee.....!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.