Excentrisch schaaltje met gekleurde lijntjes

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Na mijn demodag in Halsteren heb ik het excentrisch draaien vandaag nog verder gezet.
Het is eigenlijk een prototype dat ik gemaakt heb.
Als jullie dat wensen wil ik er één opnieuw draaien en een fotoreportage van maken.
Mijn houtkeuze is iroko.
De lijnen die erin zitten zijn met gewone verf.
Het is geschuurd tot korrel 400 en afgewerkt met 2 lagen sealer en 2 lagen vernis via de spuitpistool.
De afmetingen zijn: een diameter van 145 mm en 45 mm hoog.

Hier het resultaat.
IMG_1845.jpgIMG_1847.jpgIMG_1848.jpgIMG_1850.jpgIMG_1852.jpgIMG_1853.jpgIMG_1854.jpg
 

Wood-worm

Nieuw lid
8 apr 2015
17
0
Mooie exentrische schaal Sisjacobs Didier maar de strepen vallen meer op dan schaal vindt ik.
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Nice! Hoe heb je die lijnen zo strak geschilderd? Eerst de groef geschilderd en daarna de schaal verder gedraaid?

En een fotoreportage of film van een nieuwe zou natuurlijk niet misstaan! :cool:
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooie exentrische schaal Sisjacobs Didier maar de strepen vallen meer op dan schaal vindt ik.


Eigenlijk zijn de strepen niet zo groot hoor. Doordat het geheel een excentrische vorm heeft is het heel moeilijk om te fotograferen, plus het is heel dicht bij het voorwerp genomen.
Het gat gedeelte heeft een diameter van 70 mm tegenover de overmeten diameter van 145 mm.
Maar ja, ik respecteer uw uitleg hoor.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Nice! Hoe heb je die lijnen zo strak geschilderd? Eerst de groef geschilderd en daarna de schaal verder gedraaid?

En een fotoreportage of film van een nieuwe zou natuurlijk niet misstaan! :cool:

Ik heb inderdaad eerst groefjes ingedraaid en daarna geschilderd.
Ik zal binnenkort nog een tweede draaien en hiervan eer fotoreportage maken.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Het was leuk om jou ook weer te zien Dider, je straalt altijd zoveel plezier uit achter je bank. En trots :).

Ik ben benieuwd hoe de schaal eruit zal zien met iets minder fel contrasterende kleuren, zeg maar een turqouise en een 2e blauwe. Leuk details overigens dat je de groeven hebt verwerkt haaks op de nerf.
 

Stefke 55

Actieve deelnemer
29 okt 2014
142
0
België
Hoi Didier, mooi schaaltje, tof zo uit het center, heb ik ook al eens willen doen maar nog geen tijd gehad, zal wel eens komen.
Wat ik vind van die kleuren, deze vind ik niet zo mooi omdat het te hard opvalt voor mij, maar dat is dan weer ieders smaak.
wanneer ze zwart zouden zijn vond ik het mooier. Zien we het morgen live op de gilde ? zeker wel. Gr stefke
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Hoi Didier, mooi schaaltje, tof zo uit het center, heb ik ook al eens willen doen maar nog geen tijd gehad, zal wel eens komen.
Wat ik vind van die kleuren, deze vind ik niet zo mooi omdat het te hard opvalt voor mij, maar dat is dan weer ieders smaak.
wanneer ze zwart zouden zijn vond ik het mooier. Zien we het morgen live op de gilde ? zeker wel. Gr stefke

Je kan het morgen zeker live zien. Het was de bedoeling om felle kleuren te gebruiken. Ik wou eens iets anders proberen.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Het was leuk om jou ook weer te zien Dider, je straalt altijd zoveel plezier uit achter je bank. En trots :).

Ik ben benieuwd hoe de schaal eruit zal zien met iets minder fel contrasterende kleuren, zeg maar een turqouise en een 2e blauwe. Leuk details overigens dat je de groeven hebt verwerkt haaks op de nerf.

Hebben die kleuren een betekenis voor u?
Zie je dan 2 turqouise lijnen met één blauw voor u?
Zoja, ik wil er wel zo één draaien om er een reportage van te maken hoor.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.