Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Excentrisch schaaltje met gekleurde lijntjes

Na mijn demodag in Halsteren heb ik het excentrisch draaien vandaag nog verder gezet.
    Het is eigenlijk een prototype dat ik gemaakt heb.
    Als jullie dat wensen wil ik er één opnieuw draaien en een fotoreportage van maken.
    Mijn houtkeuze is iroko.
    De lijnen die erin zitten zijn met gewone verf.
    Het is geschuurd tot korrel 400 en afgewerkt met 2 lagen sealer en 2 lagen vernis via de spuitpistool.
    De afmetingen zijn: een diameter van 145 mm en 45 mm hoog.

Hier het resultaat.
    IMG_1845.jpgIMG_1847.jpgIMG_1848.jpgIMG_1850.jpgIMG_1852.jpgIMG_1853.jpgIMG_1854.jpg

Mooie exentrische schaal Sisjacobs Didier maar de strepen vallen meer op dan schaal vindt ik.

Nette strakke schaal.

Nice! Hoe heb je die lijnen zo strak geschilderd? Eerst de groef geschilderd en daarna de schaal verder gedraaid?

En een fotoreportage of film van een nieuwe zou natuurlijk niet misstaan!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wood-worm Bekijk Berichten
    Mooie exentrische schaal Sisjacobs Didier maar de strepen vallen meer op dan schaal vindt ik.

Eigenlijk zijn de strepen niet zo groot hoor. Doordat het geheel een excentrische vorm heeft is het heel moeilijk om te fotograferen, plus het is heel dicht bij het voorwerp genomen.
    Het gat gedeelte heeft een diameter van 70 mm tegenover de overmeten diameter van 145 mm.
    Maar ja, ik respecteer uw uitleg hoor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ferdydesmet Bekijk Berichten
    Nice! Hoe heb je die lijnen zo strak geschilderd? Eerst de groef geschilderd en daarna de schaal verder gedraaid?

En een fotoreportage of film van een nieuwe zou natuurlijk niet misstaan!
    Ik heb inderdaad eerst groefjes ingedraaid en daarna geschilderd.
    Ik zal binnenkort nog een tweede draaien en hiervan eer fotoreportage maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Nette strakke schaal.
    Dank u Wim en bedankt om mij een bezoekje te brengen in Halsteren samen met Wim.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sirjacobsd Bekijk Berichten
    Dank u Wim en bedankt om mij een bezoekje te brengen in Halsteren samen met Wim.
    Ja, dat dat was een WimWim deal of was het winwin?
    Mvg,.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

Het was leuk om jou ook weer te zien Dider, je straalt altijd zoveel plezier uit achter je bank. En trots .

Ik ben benieuwd hoe de schaal eruit zal zien met iets minder fel contrasterende kleuren, zeg maar een turqouise en een 2e blauwe. Leuk details overigens dat je de groeven hebt verwerkt haaks op de nerf.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Mooi hout en mooie vorm Jacob, I like it
    Have fun and take care.

Forum Rechten