Japanse toolbox

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Hopelijk schiet het alweer een beetje op :).

Wat inspiratie uit de laatste uitgave van F&C en de wens om er al een tijdje ook één te maken... dus een week of 2 geleden ook maar eens gestart. Even begonnen met wat eiken maar dat werd met deze maten al snel veel te zwaar. Dus dan maar wat fraai Oregon Pine gekocht, geschulpt en gevlakt, vervolgens het karkas gemaakt en afgesloten met de deksel en afgesloten met de bodem. Die laatste met wat groeven uitgerust en zodanig geschroefd dat de planken kunnen werken in de breedte. Handgrepen toegevoegd om het optillen nog net wat handiger te maken, met de rasp een greep gemaakt.

Ter verfraaiing nog wat walnoten wigjes door de verbindingen gemaakt en een paar pootjes van noten toegevoegd. Als laatste nog een wig maken voor de deksel, maar die moet nog een paar weken wachten tot alles een beetje gestabiliseerd is. Wellicht als laatste nog wat hoekjes verder afschuinen zodat het allemaal wat minder snel beschadigd maar dat is het dan wel. Een interieur zal ik er waarschijnlijk niet in gaan maken....

Het blijft een leuk ontwerp en een prettig project om aan te werken.

Wat foto’s van het eindresultaat:

2018-04-11 12.17.40.jpg

2018-04-11 12.59.27.jpg

2018-04-11 12.20.30.jpg

2018-04-11 12.19.20.jpg

2018-04-11 12.24.26.jpg

2018-04-11 12.22.21.jpg
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Mooi kistje, persoonlijk vind ik het jammer dat je er schroeven in hebt gebruikt, terwijl je de kopschotjes mooi met een verbinding hebt gemaakt.

Groet Pel.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Het principe van een japanse toolbox is eigenlijk dat alles gespijkerd wordt, verbindingen (en dan met wigjes) was voor mij eigenlijk andersom een brug te ver. Schroeven (of nagels) in de bodem was ook het meest praktisch, en ze vallen niet in het zicht.

Maar een beetje dubbel is het wel, dat ben ik met je eens.
 
Laatst bewerkt:

RPVL

Actieve deelnemer
21 sep 2015
121
0
Belangrijke stap voorwaarts

Screenshot-2019-08-14-at-21-22-23.png
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.