Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

houten ligbed of ligstoel tekening

goedenavond allemaal,

graag wil ik voor mijn vrouw een ligbedstoel maken uit eiken, net zoals bij eigen huis en tuin!
    http://www.eigenhuisentuin.nl/item/3...en_chill_stoel
    original_edba8be7d7be2774ebb931e22f8f25fe.jpg
    maar er staan geen maten bij dus heb ik geen idee welke maten hout ik moet kopen.

hebben jullie enig idee of misschien zelfs een tekening met maten?

alvast bedankt!

groetjes gijs

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Misschien een mail naar eigen huis en tuin voor de maten?

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    In de Warehouse van sketchup staat deze. Misschien kan je daar wat mee.

Jeroentje

Waarom zou je kant en klare maten moeten hebben voor zoiets? Als je het voor haar wilt maken dan neem je haar zelf toch gewoon als maatvoering? Enige waar je dan zelf nog over na moet denken is hoe ver je het voetenstuk uit wilt laten steken vanaf haar voeten. En bij het hoofdeind net zo.
    Je meet de lengte vanaf haar billen tot bovenkant hoofd en doet daar bijvoorbeeld nog 20cm bij op. En doet hetzelfde naar de voeten en gooit daar ook een cm of 20 a 30 bij. Maar net wat je zelf mooi vind toch?
    En met de breedte is het wel zo prettig dat je de armen naast je neer kan leggen. Dus moet ie dat qua breedte kunnen halen. En dat kan je dus ook gewoon weer meten. Neem dan aan beide kanten een cm of 10 extra en hij is meer dan breed genoeg.

Voor het aantal latjes.. ga naar een oud papier container ofzo in de buurt en trek daar een grote oud papier doos uit waar je de mal.. de vorm.. 1 op 1 op uit kan werken. Als je die gemaakt hebt kan je de omtrek meten. Dan kijken hoe breed jouw latjes gaan worden.. plus 1x de tussenruimte. Omtrek delen door de breedte van 1 latje + tussenruimte en je weet hoeveel latjes je nodig bent.
    Laatst gewijzigd door Woldenga; 27-04-16 om 06:59.

Hoi,

Van eigen huis en tuin heb ik nog geen reactie. En die in de sketchup vind ik niet echt mooi,

Ik ga toch maar zelf m'n vrouwtje opmeten en zelf proberen als ik er tijd voor heb binnenkort.

Bedankt voor jullie input

Groetjes gijs

Leest u uw eigen topic niet? Ik heb de link van Eigen huis en tuin erbij gezet.

Ja dat filmpje heb ik gezien, maar die hoogte van de plank van het frame leek me zo groot. Vandaar de vraag over de maten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gijs9 Bekijk Berichten
    Ik ga toch maar zelf m'n vrouwtje opmeten en zelf proberen als ik er tijd voor heb binnenkort.
    Dat zal dan vast een klein ligbedje worden

Fons

https://www.praxis.nl/voordemakers/k...es/relaxstoel/

Deze link staat boven het filmpje. Dit is waar u naar vraagt.

Forum Rechten