Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 9 van de 9 EersteEerste ... 789
Resultaten 81 tot 87 van de 87
    Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Afzuiger in dezelfde ruimte zetten of een open verbinding. Lucht die je afzuigt moet terug kunnen komen in de ruimte of aangevuld worden vanaf buiten. De afgezogen lucht moet ook weg kunnen.
    sometimes you just need a bigger hammer

Goed punt.
    Gaat erg veel warmte verlies geven als ik een aanvoer gat in de buitenmuur maak.

Hok om HBM bouwen met terugvoer gaten in de vloer?

79FC8593-FCCB-4DBA-8AC4-330C6421D444.jpg

Toevallig heb ik een HBM-300 kloon met een cycloon.

Ik vind dat je alles wat niet noodzakelijk is in je geïsoleerde werkruimte liever er buiten moet houden. Dat geldt dus voor de cycloon, volgens mij.
    Je komt altijd ruimte te kort, ten slotte.

Omdat ik ook ruimte te kort kom, heb ik de HBM-300 verbouwd: origineel zit de afzuigermotor beneden, ik heb hem boven tussen de fijnstoffilters gehangen, zodat de cycloon met ton er onder goed er voor paste.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurriaan Bekijk Berichten
    Toevallig heb ik een HBM-300 kloon met een cycloon.

Ik vind dat je alles wat niet noodzakelijk is in je geïsoleerde werkruimte liever er buiten moet houden. Dat geldt dus voor de cycloon, volgens mij.
    Je komt altijd ruimte te kort, ten slotte.

Omdat ik ook ruimte te kort kom, heb ik de HBM-300 verbouwd: origineel zit de afzuigermotor beneden, ik heb hem boven tussen de fijnstoffilters gehangen, zodat de cycloon met ton er onder goed er voor paste.
    Tevreden met de HBM 300 kloon?
    En mag ik vragen welke cycloon jij er bij hebt?
    Ik raak een beetje door de bomen het bos kwijt.

Ik heb 160 mm PVC pijp, grote, vloeinde bochten er in (als haakse bocht een meterkastdoorvoer, bijvoorbeeld) en hij zuigt als een malle. Heel stil is hij dan echter niet.

Als cycloon heb ik een Dust Deputy XL, tegenwoordig van Oneida, zoals o.a. hier te koop

https://www.gereedschappro.nl/artike...diy-zwart.html.

Je kunt altijd eens komen kijken...
    Laatst gewijzigd door Jurriaan; 07-09-19 om 16:40.

Ik heb ook de 3pk afzuiger van HBM omgebouwd met een Oneida Super Dust Deputy XL cycloon van Gereedschappro. Dat kun je je in dit topic teruglezen inclusief de bevindingen.

Fons
    Laatst gewijzigd door Athanor; 08-09-19 om 12:56.

Bedankt Jurriaan en Athanor. Met deze info weer veel inspiratie opgedaan.

Forum Rechten