Stationaire afzuiging maken (diverse vragen hierover)

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Afzuiger in dezelfde ruimte zetten of een open verbinding. Lucht die je afzuigt moet terug kunnen komen in de ruimte of aangevuld worden vanaf buiten. De afgezogen lucht moet ook weg kunnen.
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
444
594
47
Breda
Goed punt.
Gaat erg veel warmte verlies geven als ik een aanvoer gat in de buitenmuur maak. :(

Hok om HBM bouwen met terugvoer gaten in de vloer?

79FC8593-FCCB-4DBA-8AC4-330C6421D444.jpg
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Toevallig heb ik een HBM-300 kloon met een cycloon.

Ik vind dat je alles wat niet noodzakelijk is in je geïsoleerde werkruimte liever er buiten moet houden. Dat geldt dus voor de cycloon, volgens mij.
Je komt altijd ruimte te kort, ten slotte.

Omdat ik ook ruimte te kort kom, heb ik de HBM-300 verbouwd: origineel zit de afzuigermotor beneden, ik heb hem boven tussen de fijnstoffilters gehangen, zodat de cycloon met ton er onder goed er voor paste.
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
444
594
47
Breda
Toevallig heb ik een HBM-300 kloon met een cycloon.

Ik vind dat je alles wat niet noodzakelijk is in je geïsoleerde werkruimte liever er buiten moet houden. Dat geldt dus voor de cycloon, volgens mij.
Je komt altijd ruimte te kort, ten slotte.

Omdat ik ook ruimte te kort kom, heb ik de HBM-300 verbouwd: origineel zit de afzuigermotor beneden, ik heb hem boven tussen de fijnstoffilters gehangen, zodat de cycloon met ton er onder goed er voor paste.

Tevreden met de HBM 300 kloon?
En mag ik vragen welke cycloon jij er bij hebt?
Ik raak een beetje door de bomen het bos kwijt.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Laatst bewerkt:

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Ik heb ook de 3pk afzuiger van HBM omgebouwd met een Oneida Super Dust Deputy XL cycloon van Gereedschappro. Dat kun je je in dit topic teruglezen inclusief de bevindingen.

Fons
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.