stabiel draaibankje

tuoh

Oud hout
Het concept heeft wel iets, maar de uitvoering zoals ze er nu staat is in feite levensgevaarlijk. De vormgeving is te iel en te gedetailleerd voor een betonnen constructie, de bouten zit te dicht bij de randen bijvoorbeeld. Slecht gegoten, geen, of nauwelijks wapening, het is in feite niet gegoten, de mal is gewoon volgepropt met een te droog mengsel, wilde vermoedelijk de keukenvloer niet besmeuren met lekkend water:p De machine iets te hard belasten en de lagering ligt op de grond met een deel van de vaste kop erbij denk ik!

Daar moet iets veel beter van te maken zijn mits wat meer aandacht voor de kritieke punten.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Waar de man echt verstand van heeft weet ik niet, maar zeker niet van beton!! Als veiligheidskundige gaan mijn haren hiervan overeind staan, wat een gepruts!

Het zou in principe best kunnen, maar dan met veel meer rekenarij, aandacht voor de wapening en het gietproces en, niet geheel onbelangrijk, een correcte samenstelling van het gietbeton. Meer dan voldoende literatuur over, mocht iemand dit idee willen navolgen.

Groets, Rob.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Hahaha, heren heren, alle spoken die jullie zien zijn "just optical" :D

Maar inderdaad toen ik die 3 stukjes betonijzer zag liggen die, voor zover ik heb kunnen volgen, niet aan elkaar werden verbonden had ik zoiets van.......dit is een 'leuk' project.
Verder heb ik het met een korrel zout zitten bekijken, gelukkig zijn er inmiddels genoeg waarschuwing voor degenen die al naar de gamma wilde hollen voor een zakkie snelbeton.

De gasbuizen vind ik zelf ook een slechte keus. Had beter vierkante koker ( of rechthoekig op z'n kant) kunnen nemen.
 
P

Pel

Guest
Ik denk dat de man behoorlijk link bezig is, het ding zit m.i. vol met grindnesten (stampbeton), het zal mij dan ook niet verbazen als dat vroeg of laat fout gaat? Maar dat horen of zien we natuurlijk niet, ik zou er absoluut nog geen hout op durven draaien!

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Lol ;).

Erg vermakelijk filmpje maar ik schrok toen in filmpje 5 er bijna iets misging en hij desondanks gewoon bleef doorgaan. Hoort thuis in categorie gepruts maar bedankt voor het sharen, ik vond het zeer vermakelijk.
 
P

Pel

Guest
Lol ;).

Erg vermakelijk filmpje maar ik schrok toen in filmpje 5 er bijna iets misging en hij desondanks gewoon bleef doorgaan. Hoort thuis in categorie gepruts maar bedankt voor het sharen, ik vond het zeer vermakelijk.

Inderdaad Wim, ik schrok ook, was het op mijn ipad aan het bekijken, en ik had dat ding vlak voor mijn neus, de center kwam gevaarlijk omhoog. Ik vond het ook vermakelijk dat als hij zag dat het toch goed ging, dan ging hij een deuntje fluiten, zo of hij zeggen wilde niks aan de hand om je druk over te maken.

Groet Pel.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
En het leipe is dat bij dit soort types loopt het altijd goed af, en als je altijd oplet en je vergeet één keer je veiligheidsbril heb je een vrachtwagen in je oog.
Pijnlijk voorbeeld is Sir didier onlangs. Neemt geen risico's, en één keer doet ie zijn bescherming 2 seconden te vroeg af, enfin de foto's kennen we.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Over de grindnesten en zo is al genoeg gezegd.
Daarnaast is het niet zo slim om draaiende onderdelen in een betonnen frame te maken.
Cement, zand en stof zijn niet zo lekker voor draaiende metalen onderdelen die soepel gesmeerd moeten lopen.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
way.jpg



Het betonnen gedeelte ziet er goed uit maar het metalen deel, het bed en dat stuk poot eronder overtuigd mij niet. De twee rails zijn onvoldoende met elkaar verbonden en zijn onvoldoende hoog uitgevoerd, naar mijn aanvoelen. Zou ik zeker anders maken.

groeten,
Ornament
 

tuoh

Oud hout
Het is inderdaad jammer dat ie die tweede poot niet ineens op hoogte gegoten heeft, kon het bed hier ineens op steunen en op vastgeschroefd worden. Met de liggers echter is er niks mis volgens mij, het is een zeer zwaar profiel dat heus niet gaat meegeven onder belasting. Had die tweede poot wel een grotere voetprint meegegeven dan nu het geval is, bij de vaste kop is het wat veel van het goede, bij de tweede is het dan weer .... :p
Goed gezien om de liggers ook te laten oversteken op de steunpoot vind ik, is de "overspanning" kleiner:D

Niks is perfect, maar hier valt toch goed mee te werken denk ik, zou het niet erg vinden om dit ding, mits wat aanpassingen, in mijn atelier binnen te schuiven;)

De manier van construeren, en dan specifiek het toepassen van "voorgespannen" beton, is goed gevonden, alleen wat jammer dat ie geen voorgespannen bed voorzien heeft op zijn draaibank. Het zou een prima fundering geweest zijn om daar dan de stalen profielen op vast te bouten.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.