Horloge kist. klassieke stijl

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Het is een tijd geleden dat ik met deze kist ben begonnen en tijd geleden dat ik iets heb gepost. Mijn eerste echte sprong in het diepe qua houtbewerkingen. Veelvuldig stil gelegen door andere projecten, maar vooral ook nachten denkwerk hoe iets op te lossen.

Maar foto's zeggen meer dan woorden!
De kist gaat nog gestoffeerd worden door de toekomstige eigenaar.

IMG_2980.jpg
IMG_2981.jpg
IMG_2982.jpg
IMG_2983.jpg
IMG_2984.jpg
IMG_2985.jpg
IMG_2986.jpg
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Een juweel van een werkstuk Bram, want het woord kist is hier m.i. niet van toepassing vind ik, een pronkstuk in een woord prachtig!

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Ik sluit mij aan bij de woorden van Pel: dit pronkstuk staat mijlen ver boven de kist. Wat n juweeltje!

Maar foto's zeggen meer dan woorden!
Da's waar, maar het toelichtende verhaal is vaak ook interessant. Waar komt de benaming horloge kist vandaan?
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Ik sluit mij aan bij de woorden van Pel: dit pronkstuk staat mijlen ver boven de kist. Wat n juweeltje!


Da's waar, maar het toelichtende verhaal is vaak ook interessant. Waar komt de benaming horloge kist vandaan?

de zes vakken zijn voor het opbergen van horloges dus vandaar horlogekist.
 
P

Pel

Guest
@Bram, dan vind ik horlogedoosje toch nog even wat vriendelijker, en mooier klinken, als horlogekist, maar goed dat is mijn persoonlijke mening.:)

Groet Pel.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Een van de of misschien zelfs wel het mooiste werk wat ik op dit forum ben tegen gekomen.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Heb je hem toch nog klaargekregen !! Tof man !! Ziet er goed uit. Is de vakverdeling los ? Ik zie wat naden die ik nergens anders kan ontdekken in de kist
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Heb je hem toch nog klaargekregen !! Tof man !! Ziet er goed uit. Is de vakverdeling los ? Ik zie wat naden die ik nergens anders kan ontdekken in de kist

de vakverdeling wordt nog bekleed met velours. Daarom dat dat niet de afwerking heeft als de rest.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Wat een prachtig kistje!! We hebben net deze week over de komende Open Dag Hout op 2 oktober 2016 vergaderd. We willen graag een soort competitie en dachten aan een kistje;), maar je legt de lat wel hoog zo Bram!!! Ik zet de foto's ook op onze FB pagina, een pronkstuk!!

jaap
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Nou Bram, als dit je eerste sprong in het diepe is qua houtbewerken dan heb je wel heel veel talent zeg.
Het is geen juwelenkistje maar wel een juweel van een kistje om het maar zo te zeggen.
Ik vind 'm fantastisch.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Wat zit er eigenlijk in het klepje? Het lijkt alsof er in het midden een soort draaiknopje zit om de twee klepjes open te klappen?
Staan overigens ook mooie dingen op je website!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.