Zwaar verpest

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.767
738
Enschede, Twente
Als ik zo alle reactie bekijk, lijkt de volgende oplossing mij het beste:
Je zoekt een goede schilder. Neem die mee naar de klant. Zodra het gesprek over het herstel van het prutswerk gaat, laat je het verhaal aan de schilder over & na vijf minuten concludeer je dat ze er samen wel uit zullen komen, drinkt je koffie op en vertrekt met een welgemeende groet.

Lijkt me een mooie combinatie van nazorg, klantvriendelijkheid en zelfbehoud.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Als ik zo alle reactie bekijk, lijkt de volgende oplossing mij het beste:
Je zoekt een goede schilder. Neem die mee naar de klant. Zodra het gesprek over het herstel van het prutswerk gaat, laat je het verhaal aan de schilder over & na vijf minuten concludeer je dat ze er samen wel uit zullen komen, drinkt je koffie op en vertrekt met een welgemeende groet.

Lijkt me een mooie combinatie van nazorg, klantvriendelijkheid en zelfbehoud.

Ik vind dit de allerbeste en uiterst diplomatiek correcte oplossing van het probleem waarbij alle drie de partijen blij mee kunnen zijn.
 

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Je hebt absoluut vakwerk geleverd, daar kan de klant ook niet omheen...

Waar het mijn inziens verkeerd is gegaan is op het moment dat je de klant "te gemoet" kwam om deze de panelen zelf te laten afwerken. Hiermee geef je (om budgettaire reden) de controle en het uiteindelijke resultaat uit handen.

Wanneer je een schilder zoekt voor herstelwerkzaamheden, zoek dan geen bevriende schilder. 20 panelen die in zijn geheel zo zijn toegetakeld is ook voor een schilder geen eer aan te behalen. Gezien "beperkte financiële middelen" van de klant zal ook een schilder een vrij dure oplossing zijn.
Ik vrees dat om het beoogde resultaat te behalen zoals op de eerste foto's alles opnieuw moet gebeuren.
Misschien dat je kan schipperen met je materiaalkeuze als je nieuwe maakt, mdf ipv multiplex ofzo? Gezien het budget van de klant? Ik snap dat het de voorkeur niet heeft.


Ik hoop dat jullie er samen goed uitkomen, twijfel vooral niet aan je eigen kunnen je hebt vakwerk geleverd wat door de klant goed verknalt is.
Succes.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Een klant die terugkomt met een klacht moet je zo goed mogelijk helpen. Jouw werk was prima. De oplossing met een schilder meenemen is de beste. Als je dit zelf gaat schilderen doe je het in de ogen van de klant nooit goed. Of je bent te duur of het is nietmooi genoeg. Dit herstellen op de gewone manier is erg prijzig. Logen of stralen zou kunnen. Anders alles nieuw maken. En naar een spuiter brengen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.