Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

power plus pow 1041 BLOKKEERT

Ik heb onlangs op mijn power plus pow 1041 een nieuw zaagblad gelegd.
    Sindsdien blokkeert die van zodra hij iets of wat hout raakt.

Heeft precies niet veel kracht

wat kan gaande zijn ?

Hoe bedoel je dat hij blokkeert, slaat hij echt vast of smoort hij gewoon. als hij echt vast slaat is het misschien een te grof zaagblad. Maar het kan ook zijn dat de motor of koolborstels op hun eind zijn en als je hem dan gaat belasten smoort hij gewoon. Vaak zie je dan ook een hoop vonken in het motorhuis bij vrij draaien.
    Ervaring is iets dat je krijgt net nadat je het nodig had

hij loopt gewoon vast in de zin dat het blad niet meer draait. Als je hem dan laat draaien zonder tegenstand draait alles goed rond.
    Dus mss fout zaagblad ?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Ander formaat zaagblad toevallig? En, slaat de motor ook vast of is het alleen het zaagblad dat vastloopt?

diameter van zaagblad is hetzelfde. Bij contact met hout stopt blad met draaien, als je machine dan opheft en in de lucht laat draaien draait hij terug noirmaal
    Mss best es naar Powerplus zelf bellen ?

Ik zou contact opnemen met Powerplus of desnoods ik durf het haast niet te zeggen, Geen powerplus kopen? Ik vind het niet zo'n betrouwbaar gereedschap lijken. Heb haast meer vertrouwen bij Skill.

En zoals eerder vernoemd. Is het blad niet te grof?

Al eerder gevraagd: stopt de motor ook met draaien of alleen het blad?
    sometimes you just need a bigger hammer

Ik denk persoonlijk dat je motor op het punt staat het te begeven. Waarschijnlijk zie je het ook flink vonken in het motorhuis. Je kan inderdaad powerplus bellen maar denk niet dat dat veel uithaald. Zou zelf naar een nieuwe kijken van bijv blauwe Bosch desnoods een goeie 2e hands die zijn vaak beter dan een nieuw C merk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronald L. Bekijk Berichten
    Al eerder gevraagd: stopt de motor ook met draaien of alleen het blad?
    Inderdaad een goeie vraag. Anders kan het ook nog zijn dan je het blad niet goed hebt vast gedraaid.

Indien alleen het blad stopt zou het ook te dun kunnen zijn.
    sometimes you just need a bigger hammer

Forum Rechten