Even Voorstellen..

Bianca19004

Nieuw lid
22 aug 2010
6
0
Hallo allemaal.

Mijn naam is Bianca en ik ben 20 jaar oud.
Sinds enkele weken zit ik al boeken en internetpagina's te lezen over het bewerken van hout en aangezien ik toch wel handig ben met zulke dingen (en ik er geen genoeg van kan krijgen!) heb ik besloten om zelf ook aan een projectje ( een puzzeltje:p ) te beginnen. :D
Ik wil eerst nog wat makkelijke dingen gaan doen, voordat ik aan t echte werk begin.
Heeft iemand tips erover waarmee men 't beste kan beginnen?

Groetjes en alvast bedankt voor de tips!

P.s. : Zijn hier ook mensen die interesse tonen voor Inlegwerk? (Daar ben ik zelf wel zeer geinteresseerd in.)
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Welkom op ons forum.
Inlegwerk? Als het zo van pas komt in mijn produkten maak ik er gebruik van.
Waarmee moet je beginnen?
Gewoon simpel beginnen met zaken waar weinig techniek en gereedschap voor nodig is.
Geleidelijk aan ontdek je wel waar de moeilijkheden zitten (kennis, vaardigheden en gereedschap), maar dan heb je natuurlijk altijd nog dit forum.
Weet je wat, ik doe er een plaatje bij.
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Welkom op ons forum.
Inlegwerk? Als het zo van pas komt in mijn produkten maak ik er gebruik van.
Waarmee moet je beginnen?
Gewoon simpel beginnen met zaken waar weinig techniek en gereedschap voor nodig is.
Geleidelijk aan ontdek je wel waar de moeilijkheden zitten (kennis, vaardigheden en gereedschap), maar dan heb je natuurlijk altijd nog dit forum.
Weet je wat, ik doe er een plaatje bij.
kijk verder op mijn site http://www.mijnhoutweb.naar.info

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
beste bianca

tja waar te beginnen? wat zou je willen maken? wat voor mogelijkheden ben je qua gereedschap? je bent in ieder geval op je juiste plek op dit mooie forum. veel vakkennis en veel vriendelijke houtbewerkers


rick
 

Bianca19004

Nieuw lid
22 aug 2010
6
0
@ Tjeerd. Bedankt voor je antwoord. Ik vind inlegwerk een zeer interessant verfraaiing van een project. Je afbeelding is inderdaad precies hetgeen wat ik bedoel. Misschien dat ik daar in de toekomst wel mee verder wil gaan werken.

@ Rick. Ook hartelijk bedankt voor je antwoord. Tja.. Qua gereedschap heb ik toch al aardig wat. Mijn vader is timmerman, maar woont helaas erg ver weg, dus die kan me niet al te veel leren. Hij kan me wel helpen met het gereedschap en ik ben op zich ook wel bereid om er wat voor uit te geven. Om alles op te noemen wordt misschien een beetje moeilijk. :lol: Ik denk dat ik er zelf wel uitkom hoor, maar hartelijk bedankt! Het lijkt mij inderdaad ook zo dat ik goed terecht ben gekomen op dit forum.;) Misschien heb je alsnog één OF meerdere tip(s) waarmee men eventueel zou kunnen beginnen?
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Ik heb het boek: 'Praktisch handboek houtbewerken' van Nick Gibbs.
De schrijver begint met de basisprincipes, eerst krijg je theorie en daarna een bijpassend project.
Het begint met een simpel vogelhuisje met allemaal koude verbindingen. Zoveel te verder je in het boek bent, zoveel te moeilijker wordt het en zoveel te meer gereedschap heb je nodig.

Ik wil je wel een paar scans opsturen van bijv. het vogelhuisje om een indruk te krijgen van het boek.
Het boek is te bestellen via 'Babtist' 'www.babtist.nl' en via 'www.bol.com'

Groeten Rudolf.
 

Bianca19004

Nieuw lid
22 aug 2010
6
0
Hallo Rudolf,
Hartelijk bedankt voor je antwoord. Dat boek klinkt inderdaad erg interessant.
Ik ga er zeker even naar op zoek! ;)
 

Bianca19004

Nieuw lid
22 aug 2010
6
0
Hey Ralph.
Hartelijk bedankt. Dit is inderdaad een zeer hulpzaam filmpje.
Ik zit de forum ook al gedeeltelijk door te spitten.;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.