robland NLX TZ

bjorn1

Nieuw lid
22 aug 2010
2
0
Hey

Ja ik ben een pas beginnend hobby doe het zelver en wil mijn huisje afwerken met inbouwkasten en keuken, badkamer en dergelijke in voornamelijk plaatmateriaal. Ik overweeg een aankoop van een robland NLX TZ is dit een goede keuze of zijn er betere zaken die ik kan aankopen.

Laat maar horen en bedankt.
 

sjeep

Actieve deelnemer
7 aug 2010
118
0
Mooie machine,

je zegt voornamelijk plaatmateriaal maar de afwerking hoe doe je die?

handmachine voor pvc af te plakken? of een stationair afplakmachine?

als je die robland ooit wilt wegdoen dan laat maar iets horen? :D
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Ik neem aan dat Bjorn ook mdf en multiplex bedoelt.
Dan lijkt deze machine me een prima keuzen, een zaag frees combi is dan een goed idee. Een vlak-vandiktebank is alleen zinvol als je met massief hout werkt.

Wat betreft de keuze voor Robland, op het forum wordt in deze prijs categorie toch eerder gekozen voor Hammer. Het is de moeite waard om deze machine ook ééns te bekijken.

Zelf heb ik Een formaatzaag van Hammer, maar er zijn ook leden die de frees zaag combi hebben. Elders op het forum, (met de zoekfunctie) kan je veel informatie vinden over het verschil tussen Robland en Hammer

Groeten

Jan
 

bjorn1

Nieuw lid
22 aug 2010
2
0
Hey

Bedankt voor de reactie maar het afplakken ga ik laten doen. Voor de rest heb ik precies gelezen dat die hammer maar een zaaglengte kan uitvoeren van 2000 mm en het is de bedoeling om standaard platen in 1 lengte door te zagen en waar vind ik een goede dealer die me niet in zak zet!!!

Mercie
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.