Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: robland NLX TZ

robland NLX TZ

Hey

Ja ik ben een pas beginnend hobby doe het zelver en wil mijn huisje afwerken met inbouwkasten en keuken, badkamer en dergelijke in voornamelijk plaatmateriaal. Ik overweeg een aankoop van een robland NLX TZ is dit een goede keuze of zijn er betere zaken die ik kan aankopen.

Laat maar horen en bedankt.

Re: robland NLX TZ

Mooie machine,

je zegt voornamelijk plaatmateriaal maar de afwerking hoe doe je die?

handmachine voor pvc af te plakken? of een stationair afplakmachine?

als je die robland ooit wilt wegdoen dan laat maar iets horen?

Ik neem aan dat Bjorn ook mdf en multiplex bedoelt.
    Dan lijkt deze machine me een prima keuzen, een zaag frees combi is dan een goed idee. Een vlak-vandiktebank is alleen zinvol als je met massief hout werkt.

Wat betreft de keuze voor Robland, op het forum wordt in deze prijs categorie toch eerder gekozen voor Hammer. Het is de moeite waard om deze machine ook ééns te bekijken.

Zelf heb ik Een formaatzaag van Hammer, maar er zijn ook leden die de frees zaag combi hebben. Elders op het forum, (met de zoekfunctie) kan je veel informatie vinden over het verschil tussen Robland en Hammer

Groeten

Jan

Hey

Bedankt voor de reactie maar het afplakken ga ik laten doen. Voor de rest heb ik precies gelezen dat die hammer maar een zaaglengte kan uitvoeren van 2000 mm en het is de bedoeling om standaard platen in 1 lengte door te zagen en waar vind ik een goede dealer die me niet in zak zet!!!

Mercie

ik heb een staan kan je kopen of proefdraaien

gr ronald

http://www.boesmachines.com

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Anders ga je even ergens anders lopen spammen :evil:

Forum Rechten