Boeken over het maken van een werkbank

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
@ArtHarg, The English Woodworker is wel echt een vakman. Met het maken van werkbanken verdient hij zijn geld, de instructievideo heb ik niet bekeken maar zal ongetwijfeld erg goed zijn.
@Ad Beumer, met handgereedschap kan je een prachtige werkbank maken inderdaad. Een schaaf heb je toch wel minstens nodig, als het even kan ook een reischaaf als je geen vlak/vandiktebank hebt. (Japanse) zaag, beitels en aftekengereedschap, kom je al een heel eind. Bovenfrees lijkt mij dan weer niet zo nodig.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
@ArtHarg, The English Woodworker is wel echt een vakman. Met het maken van werkbanken verdient hij zijn geld, de instructievideo heb ik niet bekeken maar zal ongetwijfeld erg goed zijn.
Vakman: ja. Maar hij is onlangs gestopt met het maken van werkbanken voor derden. Hij legt zich nu meer toe op het maken van meubels in opdracht en op instructievideo's van hoge kwaliteit.

Waar je zijn vakmanschap vooral in terugziet is de dingen die hij je vertelt die je niet hoeft te doen: "Dat hoeft niet zo precies, dat schaven we straks wel gelijk." vs "Dat moet precies kloppen, want daar hangt de hele stevigheid van de bank op." En de werkbank die hij bouwt ziet eruit als een project dat ook een volhardende beginner met basic gereedschap moet kunnen.
 

erdevee

Actieve deelnemer
27 dec 2012
92
0
Haarlem
Vakman: ja. Maar hij is onlangs gestopt met het maken van werkbanken voor derden. Hij legt zich nu meer toe op het maken van meubels in opdracht en op instructievideo's van hoge kwaliteit.

Waar je zijn vakmanschap vooral in terugziet is de dingen die hij je vertelt die je niet hoeft te doen: "Dat hoeft niet zo precies, dat schaven we straks wel gelijk." vs "Dat moet precies kloppen, want daar hangt de hele stevigheid van de bank op." En de werkbank die hij bouwt ziet eruit als een project dat ook een volhardende beginner met basic gereedschap moet kunnen.

Heb je 'm dat laatje in die 'spoonrack' passend zien maken? Daar word je toch helemaal wanhopig van als beginner?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.