Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Gezocht MOTOR voor DeWalt zaagatafel

Voor mijn DeWalt DW744XP-QS TYPE-1 zaagtafel ben ik opzoek naar een vervangende, goede gebruikte of liefst nieuwe MOTOR.
    Bij voorkeur een motor met liefst 2000 watt vermogen.
    Dit onderdeel wordt niet meer gemaakt (nr 66).
    Wie kan mij helpen aan deze motor of aan een vervangend alternatief of een nog betere suggestie.

Naast een motor zoek ik een nieuwe aan- en uit schakelaar en of andere onderdelen.Hoop een oplossing te vinden, dank vast!

Ben erg geholpen als ik deze goede zaagmachine weer jaren kan gebruiken! Zoek een goede oplossing.

Hallo, op onderstaande link is nr.66 nog wel te krijgen.

http://www.searspartsdirect.com/mode...215/00001.html

Misschien is het wat.
    succes ermee.

groet Michael

Dank Michael voor je reactie. Afgaand op de afbeelding denk ik dat nr 66 alleen het anker van de motor is. Omdat de weerstand in de spoelen van de oude motor niet gelijk is zoek ik een complete motor. Heb jij ervaring met vervangen van motor in DeWalt zaagmachines?

Gr Bas.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Misschien kun je een oude 744 op de kop tikken en dan de motor overzetten?
    Omdat het een aangebouwde motor is weet ik zo snel geen manier om er een universele motor op te zetten.

Aanvulling op bovenstaande: ben ook geïnteresseerd in gebruikte DeWalt DW744XP-QS TYPE-1 waarvan de motor nog goed genoeg is om over te zetten en nog jaren hobbymatig te gebruiken.

Ik heb wel eens gedeeltes van een motor vervangen, niet van een Dewalt, wel van de stofzuiger en diverse pompen.
    Daarom dacht ik waarom de gehele motor, misschien ligt het aan de stator of rotor of condensator of weerstanden of koolborstels enz.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Ik veronderstel dat jij weet dat die zaag was recalled voor veiligheid redenen ??

In ieder geval de onderdelen zijn nog wel te krijgen, maar het lijkt er veel op niet een hele motor.

Dat #66 is het armature met de bearings included (anker met lagers)

Hier is een plaats die de onderdelen levert, er zijn er meer als je Googled DW744xp-qs type 1

http://www.mastertoolrepair.com/tabl...4-p-65864.html
    Have fun and take care.

Dat wist ik niet. Gezocht naar meer informatie over recall maar die nog niet gevonden.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DasBekker Bekijk Berichten
    Dat wist ik niet. Gezocht naar meer informatie over recall maar die nog niet gevonden.
    Het was best moeilijk om de info te vinden, hier en daar werd er wel over gesproken maar niets definitief, zoiets als hier, en zoals je ziet geen echte informatie, alleen "wel de nieuwe is veel beter en veiliger"

recall info.jpg

Zo eindelijk vond Ik bij Dewalt site the recall notices en na wat beter kijken vond Ik dit, de actuall recall notice, buried very well as you can see, als je zelf eerst naar de Dewalt site gaat.

http://www.dewalt.com/product-recall...table-saw.aspx

DW744XP saw recall.jpg
    Laatst gewijzigd door Leo Van Der Loo; 26-04-16 om 04:26.
    Have fun and take care.

Dank, ik heb een andere versie, type machine.
    Aardig dat u meedacht.

Gr Bas

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten