De mooiste toolchest ooit?

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Weer een youtube filmpje van een houtbewerker die een enorm mooie toolchest heeft gemaakt, de link verwijst naar een docu van ongeveer 30 minute over de man die hem heeft gemaakt en natuurlijk een aantal leuke beelden van de kist zelf. De kist komt goed in beeld op 6:35, 9:19, 23:00.

https://www.youtube.com/watch?v=Y2Eg-fR-4oI
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Dat is geen toolchest maar met de inhoud erbij een compleet museum.
Lijkt me geen kist/kast en gereedschap dat de rauwe werkelijkheid van dagelijks gebruik ervaart als ik de man met z'n witte handschoentje voorzichtig klepjes en vakjes zie opendoen.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
932
Leeuwarden
Aha! Daar is ie weer! De Studley Tool Chest!! Een klassieker die ergens anders op het forum al eens besproken is. Mooi he!

Ik heb er een poster van in mijn werkplaats hangen ter inspiratie;)


Leuk dat hij weer eens voorbijkomt.


Fons

image.jpg
 
P

Pel

Guest
Ongelofelijk, wat een prachtige kast van het mooiste gereedschap, ieder detail van de kast, of kist, zeg maar wat het is, klopt op een honderdste millimeter. Inderdaad een museum op zich zelf, de man die dit gemaakt heeft is geen vakman meer, maar een genie. Hij heeft het gereedschap wat hij toch schijnbaar intensief heeft gebruikt, zo weten te rangschikken dat het een lust voor het oog is om er alleen maar naar te kijken. Dan moet ik mij toch maar gaan schamen bij het ophangen van mijn gereedschap, op het oog een spijkertje of een schroefje, en hup daar hangt het, zo op het oog, soms ook nog een beetje scheef, maar een tik met de hamer en wallaa het hangt.

Groet Pel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.