Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

De mooiste toolchest ooit?

Weer een youtube filmpje van een houtbewerker die een enorm mooie toolchest heeft gemaakt, de link verwijst naar een docu van ongeveer 30 minute over de man die hem heeft gemaakt en natuurlijk een aantal leuke beelden van de kist zelf. De kist komt goed in beeld op 6:35, 9:19, 23:00.

https://www.youtube.com/watch?v=Y2Eg-fR-4oI
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

Dat is geen toolchest maar met de inhoud erbij een compleet museum.
    Lijkt me geen kist/kast en gereedschap dat de rauwe werkelijkheid van dagelijks gebruik ervaart als ik de man met z'n witte handschoentje voorzichtig klepjes en vakjes zie opendoen.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Aha! Daar is ie weer! De Studley Tool Chest!! Een klassieker die ergens anders op het forum al eens besproken is. Mooi he!

Ik heb er een poster van in mijn werkplaats hangen ter inspiratie

Leuk dat hij weer eens voorbijkomt.

Fons

image.jpg

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ongelofelijk, wat een prachtige kast van het mooiste gereedschap, ieder detail van de kast, of kist, zeg maar wat het is, klopt op een honderdste millimeter. Inderdaad een museum op zich zelf, de man die dit gemaakt heeft is geen vakman meer, maar een genie. Hij heeft het gereedschap wat hij toch schijnbaar intensief heeft gebruikt, zo weten te rangschikken dat het een lust voor het oog is om er alleen maar naar te kijken. Dan moet ik mij toch maar gaan schamen bij het ophangen van mijn gereedschap, op het oog een spijkertje of een schroefje, en hup daar hangt het, zo op het oog, soms ook nog een beetje scheef, maar een tik met de hamer en wallaa het hangt.

Groet Pel
    Hout wirktj.

Nooit echt naar gekeken, de schaven zijn transitionals (hout met een Stanley regeling erboven op). Eindelijk iemand die ze kon appreciëren.

tranburn.jpg

Forum Rechten