Logo in houten backgammon kist

Robert B

Nieuw lid
5 mrt 2015
18
0
Noord-Holland
Hoi allen,

Ik heb een vraag over een nieuw project wat ik wil beginnen. Ik wil op aanvraag een backgammon kist gaan maken. Dat wordt een uitdaging, maar er zit nog een addertje onder het gras. Mijn 'klant' wil graag een personalisatie in de vorm van een logo (gewoon een vorm) of een tekst op de voorkant. Geen verf, geen sticker, hout in hout.

Waarschijnlijk kan dit met een lintzaag of graveren, maar dat zijn zaken waar ik mijn vingers liever niet aan brand. De kist zelf lijkt me al uitdaging genoeg.

Vandaar mijn vraag: is er iemand op dit forum dat dit soort werkzaamheden kan verrichten? Welke technieken zijn er voor, wie kan het doen, en wat is grofweg de prijs?

Ik weet dat ik erg weinig informatie geef, maar op dit moment heb ik niet meer. Alle info is welkom.

Bij voorbaat dank!
 

Richardoe

Actieve deelnemer
29 mrt 2014
103
0
Omg. Groningen
hout-kado.nl
De TS vraagt om een hout in hout logo, ik lees dat als inlay werk maar wellicht heb ik het fout. Als het alleen graveren/frezen mag zijn dan heb je inderdaad meer mogelijkheden.
 

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Robert, in dat filmpje wordt een elektrische figuurzaag gebruikt. De gebruikte methode ken ik van sdgood (youtube channel). Lijkt een snelle methode maar je hebt altijd een gaatje of je moet vanaf de rand beginnen, daarnaast kun je je zaaglijnen niet bijwerken en de andere kant ziet er anders uit want je zaagt onder een hoek.

Wanneer ik inleg met m'n figuurzaag zaag ik beide stukken een voor een gewoon heel nauwkeurig met een geprint sjabloon (vector-plaatje), geen gaatje en de andere kant ziet er hetzelfde uit. Tot zo'n 1cm lukt dit vast al met de goedkopere elektrische figuurzaagjes. Je moet alleen wel geduld hebben.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.