Moestuin gekte

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
244
1
Je moet de koperdraad, tenminste als het van gestripte electriciteitsdraad komt even wat ruwer maken omdat er vaak een soort lak op zit. En het moeten een aantal wikkelingen naast elkaar zijn anders werkt het ook niet .
Je kunt ook koperfolie gebruiken dat er speciaal voor verkocht wordt, daar zit vaak ook een plaklaag op .
De slakken krijgen een lichte electrische schok bij koper dat ze blijkbaar niet echt fijn vinden.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
100 euro? Tja, ik neem aan dat er iemand ook nog wat aan moet kunnen verdienen. Maar ik denk niet dat ik dat er voor over zou hebben.

Ik heb ook wat gemaakt voor de tuin. Niet zo zeer voor de AH moestuintjes, maar meer voor die kruidenplantjes die je koopt, in de vensterbank zet en dan na twee weken verwaarlozing weer weggooit. Restjes Merbau en wat plankjes van "weet ik niet". Plastic bakken van het tuincentrum.

Bekijk bijlage 47005

Seek, heb je een volledig houten bak gemaakt waarin die plastiekbakken zitten, of heb je aan de voorste plank een soort beugels bevestigd waarop de plastiekbakken rusten? Ik wil ook wel nog zoiets maken, lijkt me best nuttig!
Is het veel gevraagd eens zo'n plastiekbak uit te halen en een foto te trekken van de houten constructie waarin ie zit?
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Als je een goed anti slakkenmiddel zoekt: je zet gewoon een glazen pot met bier onder de bak en ze nemen vanzelf de afslag naar de pot met bier.....en ze hebben gelijk!:)
Heel rigoureus is natuurlijk 220 op het koperdraad te zetten, komen ze er zeker niet overheen.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Seek, heb je een volledig houten bak gemaakt waarin die plastiekbakken zitten, of heb je aan de voorste plank een soort beugels bevestigd waarop de plastiekbakken rusten? Ik wil ook wel nog zoiets maken, lijkt me best nuttig!
Is het veel gevraagd eens zo'n plastiekbak uit te halen en een foto te trekken van de houten constructie waarin ie zit?

Hai Seb, die bakken hangen op latjes. Het zichtbare latje aan de voorkant en een latje aan de achterkant. Voor de middelste bak kwam dat slecht uit dus daar heb ik een draadeind gebruikt. De plastic bakken hebben een omgebogen rand, vandaar dat ze goed blijven hangen op die latjes. Het was wel even vogelen om het zo te maken dat het goed uitkwam met de breedte van de bakken, maar verder is het een heel simpel ding, grotendeels met schroeven in elkaar gezet.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Bier? Dan ben ik goedkoper uit als ik die poten van massief koper maak :)

Is bier zo duur in Noorwegen?
Deze truuk leerde ik vroeger 'ns een keer toen ik in ons nieuwe huis kwam, planten gekocht voor in de tuin en jawel; volgende dag de helft opgepeuzeld door de slakken.
Een vriend vertelde over het bier, zo gezegd, zo gedaan, op elke hoek een potje met bier in de aarde en de volgende dag waren alle slakken in een roes......
Nooit meer overlast van slakken gehad sinds die dag.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Yep, alcohol en tabak zijn verschrikkelijk duur. Nou rook en drink ik niet, dus ik kan niet vertellen wat een blikje bier kost. ( als ik wel gerookt of gedronken had, had ik een ander land uitgekozen, griekenland ofzo )
Zal eens kijken als ik in de super ben. Hoewel nu ik het typ....volgens mij heeft de super alleen een slap bier van 3,5%. Nou ja ik kijk wel een keer. Moet ik wel voor zessen in de winkel zijn, want om zes uur gaan de gordijntjes dicht om het bier en mag het niet meer verkocht worden, terwijl de winkels toch minimaal tot 20.00 uur open zijn.
Andere drank kan ik niet kijken, want dat wordt alleen verkocht in een 'vinmonopol' ( wijnmonopolie = van de staat) maar daar kom ik niet.

Van wat ik gehoord heb is dat het voordeel van de hoge accijns op wijn is dat je beter een goede wijn kan kopen dan een goedkope. Het prijsverschil is niet zo groot.
Toch zie ik vaak mensen met een soort appelsientje pak wijn de winkel uitkomen. Lijkt mij dat dat het goedkopere spul is. Maar ik kan het mis hebben, ik ben er helemaal niet in thuis.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.