Baby kamer

PBT

Actieve deelnemer
Beste mensen,

Aangezien ik ergens eind september papa wordt van een dochtertje, moet de babykamer uiteraard zelf gemaakt worden.
De comode en klerenkast zijn inmiddels klaar. Enkel de lades moeten nog besteld worden. Dit wordt de blum legrabox.

Nu ben ik aan het bedje bezig, maar ik vind de hoogte van het bedje maar erg laag. We hadden op internet een kamertje gezien, de alaska mat wit van babypark. De bij het bedje genoemde hoogte van 78cm vind ik echter erg laag. De matras wordt 60x120 cm.
Is er iemand die mij de hoogte van een standaard bedje zou kunnen geven?

image.jpg

image.jpg

Dit zijn de klerenkast en comode. Volledig gemaakt uit 18mm en een rug van 12mm mdf met lakdraagfolie. Dit zal allemaal gespoten gaan worden (watergedragen) in ral 9010. (Fotos afkomstig van iphone)
 
Laatst bewerkt:

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Volgens mij is 78 cm redelijk standaard. De bedjes van Bopita en Ikea zijn ook zo hoog (of laag) Ik zou het bedje niet te hoog maken. Je buigt namelijk voorover om het kindje erin te leggen en dan is het handig als het bedje niet boven heuphoogte komt (ook niet bij jouw vrouw). Ga je ook nog een side bed maken?

11f88a0e18a2d7eaab12246aa30949b2.jpg
 

PBT

Actieve deelnemer
Even op de site van de zweedse spaanplaatgigant gekeken, zij bieden diverse bedjes van 80 hoog aan, hogere bedjes waren met een lade eronder. Ook even de regelgeving m.b.t. Babybedjes nagekeken ivm spijlen en dat soort zaken.
Van de andere kant, als de kleine ooit uit bed gaat klimmen is de val niet zo hard (in mijn ogen). Met in het achterhoofd hoe ik zelf was toen ik klein was, lijkt me dit niet verkeerd.

Een sidebed wil de wederhelft niet.

Dit is het bedje zoals we het gezien hadden op internet.
image.jpg
 
P

Pel

Guest
De hoogte van kinderbedjes zijn meestal standaard maten, die wordt bepaald door de ideale werkhoogte, als het bedje te laag is dan is dat niet gemakkelijk om het kind in en uit bed te tillen. Het ligt er maar aan hoe groot de persoon is die het kind regelmatig in en uit bed haalt, daar kun je de ideale hoogte op aan passen. Als je het bedje zelf maakt kun je natuurlijk in die hoogte variëren, het matrasje zou je op twee verschillende hoogtes in het bedje kunnen instellen.

Groet Pel.
 

PBT

Actieve deelnemer
We zijn zelf niet al te groot, ik ben de grootste en ben 175cm.
Ik heb besloten het bedje zo te laten qua hoogte. Mede omdat de koppen al klaar zijn en enkel nog de zijwanden gemaakt hoefden te worden. Best wel een werkje om zo'n bak rondom in 1 keer in verstek te lijmen
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Ziet er netjes uit. Ben benieuwd hoe het straks afgewerkt eruit ziet.
Zie ik het nu goed dat het frame van de commode in verstek is uitgevoerd en de kast niet? Heeft dat een reden?
 

ruben1990

Nieuw lid
11 aug 2015
10
0
't Harde
Hallo,

Ik heb voor mijn dochter ook een wieg gemaakt. Ik heb de wieg op hoogte gemaakt van ons bed gezien zij bij ons op de kamer kwam liggen. De hoogte van het matras (bovenkant) in de wieg is daardoor op 56 cm van de grond gekomen de totale diepte van de bak (om het zo maar even te noemen) is 35cm geworden inclusief bodem en matras. Overige maatvoeringen voor de hoogte kan ik mij zo niet meer herinneren. Met een simpel rekensommetje kan je hier vast verder mee. :)

Gr, Ruben
 

PBT

Actieve deelnemer
Dat zal dan waarschijnlijk een zogenaamd sidebed zijn. Hier hebben wij niet voor gekozen. Ik wou het zelf wel maar de vriendin niet.
Inmiddels zijn de zijkanten verlijmd. Zodra ik wat verder ben zal ik nog wat foto's plaatsen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.