Lintzaag maar welke ?

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Al eerder gereageerd op een draadje over lintzagen.
Ik heb nu een einhell en ja dat is werkelijk een hel, had toen gewoon niet de middelen.

Het wordt tijd om een andere ( nieuwe ) aan te schaffen.
De vele post doorgelezen , vele verschillende meningen.

Mijn budget ongeveer tussen 800€ t/m 1200€.

Ik zelf heb naar de volgende machines gekeken.
te weten;
de HBM 350 profi
https://www.hbm-machines.com/produc...aagmachines/hbm-350-profi-houtlintzaagmachine
de HBM 400
https://www.hbm-machines.com/producten/houtbewerking/lintzaagmachines/hbm-400-houtlintzaagmachine
de Record BS350S
https://www.baptist.nl/houtbewerker.../record-bs350s-lintzaagmachine-incl-onderstel

Tuurlijk heb ik ook even geneusd bij de Hammer , maar dat wordt iets te gortig,....

Waar voor te gebruiken, herzagen , Fineer , bochtig werk maximale zaaghoogte rond 20cm

Ik hoor graag van een ieder die een van de bovenstaande machines heeft de plus en eventuele mogelijke min punten

Alvast bedankt

Menno
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Misschien kun je een leuke deal krijgen bij de open dagen bij Felder voor de N3800? Alhoewel, ze zijn daar meestal niet zo scheutig met korting... Maar wel mooie machines, dat dan weer wel...
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Ze hebben meestal geen korting maar juist iets extra 's. Vaak bij een lintzaag een keramische boven- en ondergeleiding. Moet je even navragen.
Ik heb de N3800 en die kan ik iedereen aanbevelen voor het iets grotere werk en als je een Inca ontgroeid bent.
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Hallo Menno,
Een jaar geleden zat ik met dezelfde vraag als jij en neigde naar de Record Power.
Toen kwam ik de Hammer N3800 tegen...
Ik kan niet in jouw beurs kijken, maar ik heb uiteindelijk toch even geslikt en de €500,- extra uitgegeven voor de Hammer.
Nog geen micro seconde spijt van gehad, net als Pieter vind ik het een hele fijne machine.
Zaagt prachtig stabiel.
Allerhande lintzaag problemen waar ik op dit forum over lees heb ik nog nooit ondervonden.

Succes met je keuze.
Groet,
Hans
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Ik heb ook naar de Hammer 3800 gekeken, maar toch gekozen voor de record power 400.
Ook deze zaag doet wat hij moet doen en ik heb hier dan ook geen spijt van.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Wat kost zo'n Hammer 3800 vandaag de dag? (Ik heb niet zo'n zin om ze te mailen, heb dat vroeger wel eens gedaan en vervolgens een haast niet aflatende reeks mailtjes en belletjes gehad.)
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Maar Seek toch, als ik je goed heb gevolgd op dit forum komt voor jou een degelijke gietijzeren tweedehandse toch eerst in aanmerking :) (meen het ook een beetje serieus; iemand die wat mechanisch werk leuk vindt en zijn uren niet hoeft te rekenen moet zeker ook naar de tweede hands markt kijken)

mvg
klaas0639
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Ik zit hier al een jaar of drie te twijfelen. Ik kwam bij googelen dezelfde vraag van mijzelf tegen in 2013. :cool:
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Ik ben zelf ook al jaren bezig met lezen en meekijken, op een of andere manier is het moeilijk om tav de lintzaagmachine een keuze te maken.
Elke keer dat ik wat zaag met de einhell , weer van ik moet iets anders.
Ik probeer dit jaar een keuze te maken.
Ga binnenkort even langs in Barneveld :cool:
Toch maar even kijken

Menno
 

Gobert

Actieve deelnemer
12 feb 2015
170
0
Omgeving Arnhem
Ah, Seek,
klaarblijkelijk de eeuwige twijfelaar. Als je straks dood bent twijfel je nog steeds.
Mijn mening in deze: als je graag zo'n Hammer N3800 wilt en je het kunt betalen moet je het gewoon doen.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Probleem met geld is dat je het maar 1 keer uit kunt geven. Ik twijfel lekker nog even door.
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Probleem met geld is dat je het maar 1 keer uit kunt geven. Ik twijfel lekker nog even door.

Dat klopt bijna helemaal. Als je namelijk eenmaal in het segment van kwaliteit zit kan je met een minimaal verlies je apparaat gewoon weer doorverkopen en wat anders aanschaffen met je geld :-D Dan kan je je geld dus in principe meermaals uitgeven :p

Ik kocht 7 jaar terug een oude elektra beckum BAS 315. Daar ben ik op zich nog steeds tevreden van alleen waren een aantal onderdelen echt versleten: de rubbers op de wielen, de stelschroef van het bovenste wiel en de kunststof insert op de tafel (ok, de tafel zelf is ook niet meer van de jongste en ik heb de geleiders er niet bij, maar de machine is van '91 en ik heb er €275 voor betaald).

Nam contact op met een onderhoudsfirma in de hoop dat zij de machine eens een volledig onderhoud wilden geven. Kostenplaatje was als volgt:
herrubberen wielen: €350
uurloon: €65
transport: €244
Ohja: dat alles is exclusief 21%

Dan toch maar even de lokale machinehandel gebeld, zij hebben alle onderdelen gewoon kunnen krijgen bij metabo. Totaalprijs voor de vervangonderdelen: +- €20. Inclusief BTW :)


Maar toch ga ik ooit zo'n mooie HAMMER kopen ..
 
Laatst bewerkt:

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Wat ik heb geleerd over het kopen van machine's : De hoge aanschafprijs doet maar 1 x zeer, een machine van matige kwaliteit erger je je elke keer aan.
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Rick,
Kan ik alleen maar beamen.
Toentertijd deed die , wat was het € 65-75 voor de einhell, erg veel pijn.
Daar ben ik allang overheen :), maar elke keer als ik dat ding helaas moet gebruiken :mad:

Echter elke keer verschuift de grens een klein beetje, ........

Eerst eens kijken in Barneveld.

Menno
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Er staan momenteel een meber 400 en een hbm 400 op mp en ik heb je een pb gestuurd voor een hele mooie aanbieding.
Niet van mij hoor trouwens
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.