Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Lintzaag maar welke ?

Al eerder gereageerd op een draadje over lintzagen.
    Ik heb nu een einhell en ja dat is werkelijk een hel, had toen gewoon niet de middelen.

Het wordt tijd om een andere ( nieuwe ) aan te schaffen.
    De vele post doorgelezen , vele verschillende meningen.

Mijn budget ongeveer tussen 800€ t/m 1200€.

Ik zelf heb naar de volgende machines gekeken.
    te weten;
    de HBM 350 profi
    https://www.hbm-machines.com/product...intzaagmachine
    de HBM 400
    https://www.hbm-machines.com/product...intzaagmachine
    de Record BS350S
    https://www.baptist.nl/houtbewerkers...incl-onderstel

Tuurlijk heb ik ook even geneusd bij de Hammer , maar dat wordt iets te gortig,....

Waar voor te gebruiken, herzagen , Fineer , bochtig werk maximale zaaghoogte rond 20cm

Ik hoor graag van een ieder die een van de bovenstaande machines heeft de plus en eventuele mogelijke min punten

Alvast bedankt

Menno

Misschien kun je een leuke deal krijgen bij de open dagen bij Felder voor de N3800? Alhoewel, ze zijn daar meestal niet zo scheutig met korting... Maar wel mooie machines, dat dan weer wel...

Ze hebben meestal geen korting maar juist iets extra 's. Vaak bij een lintzaag een keramische boven- en ondergeleiding. Moet je even navragen.
    Ik heb de N3800 en die kan ik iedereen aanbevelen voor het iets grotere werk en als je een Inca ontgroeid bent.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Hallo Menno,
    Een jaar geleden zat ik met dezelfde vraag als jij en neigde naar de Record Power.
    Toen kwam ik de Hammer N3800 tegen...
    Ik kan niet in jouw beurs kijken, maar ik heb uiteindelijk toch even geslikt en de €500,- extra uitgegeven voor de Hammer.
    Nog geen micro seconde spijt van gehad, net als Pieter vind ik het een hele fijne machine.
    Zaagt prachtig stabiel.
    Allerhande lintzaag problemen waar ik op dit forum over lees heb ik nog nooit ondervonden.

Succes met je keuze.
    Groet,
    Hans

Ik heb ook naar de Hammer 3800 gekeken, maar toch gekozen voor de record power 400.
    Ook deze zaag doet wat hij moet doen en ik heb hier dan ook geen spijt van.

Wat kost zo'n Hammer 3800 vandaag de dag? (Ik heb niet zo'n zin om ze te mailen, heb dat vroeger wel eens gedaan en vervolgens een haast niet aflatende reeks mailtjes en belletjes gehad.)

€ 1488,30 incl. BTW
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Maar Seek toch, als ik je goed heb gevolgd op dit forum komt voor jou een degelijke gietijzeren tweedehandse toch eerst in aanmerking (meen het ook een beetje serieus; iemand die wat mechanisch werk leuk vindt en zijn uren niet hoeft te rekenen moet zeker ook naar de tweede hands markt kijken)

mvg
    klaas0639

Ik zit hier al een jaar of drie te twijfelen. Ik kwam bij googelen dezelfde vraag van mijzelf tegen in 2013.

Forum Rechten