Nieuwe DOMINO XL Connectors getest

therut

Nieuw lid
6 mei 2009
24
0
Hallo medehoutbewerkers,

ik heb recent op de beurs in Nurnberg een probeersetje van de nieuwe Festool vlak- en hoekverbinders gekregen. Ik heb er een videootje van gemaakt:

https://youtu.be/xtUd7bFcyVk

Veel plezier.

Groeten,

Sander
 
Laatst bewerkt:

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
De at home ikea factory. Gaaf systeem. zal zeker wat moeten kosten om dit te verwerken in meubels. Lijkt mij wel ideaal voor grote meubels en deze in onderdelen te vervoeren en dan op locatie in onderdelen te bevestigen aan elkaar.
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Robuust. Leuk filmpje met een geweldige ademtocht na het vastdraaien van de Festool-Ikea kastverbinder ;)

Ik zag dat Wooper dezelfde link legde naar de groen-gele jongens
 
Laatst bewerkt:

therut

Nieuw lid
6 mei 2009
24
0
Dag mannen,

bedankt voor de leuke reacties.

De Festool man op de beurs vertelde dat ze ongeveer 2,50 euro per stuk moeten gaan kosten. Zal wel ex btw zijn maar al met al denk ik niet hele schokkend duur. Alleen nog even afwachten of dat ook echt zo gaat zijn in de winkels...
 

elmo 45

Actieve deelnemer
25 mrt 2016
73
3
Noord Holland
hallo

Is voor kasten het Lamello Zeta systeem niet makkelijker en sneller. De verbinders zijn in ieder geval goedkoper.

groet
 
Laatst bewerkt:

therut

Nieuw lid
6 mei 2009
24
0
Op de Us site zie ik dat daar 32 connector setjes in zitten, in zo'n set. Klopt dus wel ongeveer.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Inderdaad 32 stuks, maar de prijs ligt eerder tegen de 4 euro aan (3,81 in de btw)
Dat is toch wel een flink verschil (40%) een kast maak je natuurlijk niet met een paar van die connectoren, dus dan gaat dat best aantikken
 

therut

Nieuw lid
6 mei 2009
24
0
Inderdaad 32 stuks, maar de prijs ligt eerder tegen de 4 euro aan (3,81 in de btw)
Dat is toch wel een flink verschil (40%) een kast maak je natuurlijk niet met een paar van die connectoren, dus dan gaat dat best aantikken


Zooo, dat is inderdaad niet goedkoop...

Hadden we ergens wel kunnen verwachten denk ik, Festool kennende.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ergens wel...als je kijkt naar bijv. de prijs van domino's tov deuvels scheelt ook enorm
Maar hey...beter duur dan niet te koop ;-)
 

therut

Nieuw lid
6 mei 2009
24
0
Absoluut, en wat voor mij altijd al de reden is geweest om toch Festool aan te schaffen: over de kwaliteit, de service, en de lange beschikbaarheid van reserveonderdelen hoef je niet te twijfelen. Dus ik twijfel nu ook niet over de kwaliteit van deze nieuwe domino's. Goed spul, vind ik.
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Gisteren een brievenbus pakketje ontvangen van Festool met 1 connector. Vandaag getest en het is inderdaad wel een mooi systeem. Ik kan me voorstellen dat het wel aan de prijzige kant is als je tafels en verbindingen maakt die voor eigen-prive gebruik zijn maar als je het zakelijk bekijkt geloof ik wel dat een klant bereidt is om 30 euro extra te betalen zodat de tafel met onderstel niet verlijmt hoeft te worden en dus makkelijk naar binnen kan. Aangezien het de laatste tijd veelal stalen-rvs onderstellen zijn denk ik wel dat het nog even kan duren voordat ik mijn eerste setje verwerk. En bij side tables en coffee tables haalt het niet zo veel uit omdat je ze toch goed kan manoeuvreren in huis en tijdens vervoeren.

Mvg wilco
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.