festool domino

Dries Haneborst

Actieve deelnemer
14 jun 2010
185
0
Weet je zeker dat je de machine niet iets optild tijdens het indrukken tijdens het in freezen?


Hoi,

Nee dat lijkt me niet, zoals gezegd heb ik vaker met dit soort machines gewerkt en daarnaast gebeurt het ALLEEN met frezen in de diktekant(kops) van multiplex.

Gisteren even geprobeerd met werkstuk en domino vlak op de tafel(mdf), dus zonder geleider. Leek iets beter maar ging bij 1 verbinding toch weer mis. Nu werk ik meestal wel zonder het werkstuk te klemmen. Dat ga ik voor de proef nog maar eens met klem doen maar ik verwacht daar geen verschil in te zien.

Geleider heeft geen speling. Het blijft raadselachtig. Ik begin te verlangen naar een lamello! Die vind ik sowieso stabieler werken dan de domino. De domino is soms wat schokkerig.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Raar dat dit alleen gebeurt met multiplex?

Laat je het werkstuk uitsteken buiten de werkbank?
En probeer het in te freezen deel goed te klemmen.
Ik werk nooit met de Domino frees boven de werkbank.
 

Geert Schoonhoven

Actieve deelnemer
Dries Haneborst zei:
Weet je zeker dat je de machine niet iets optild tijdens het indrukken tijdens het in freezen?


Hoi,

Nee dat lijkt me niet, zoals gezegd heb ik vaker met dit soort machines gewerkt en daarnaast gebeurt het ALLEEN met frezen in de diktekant(kops) van multiplex.

Gisteren even geprobeerd met werkstuk en domino vlak op de tafel(mdf), dus zonder geleider. Leek iets beter maar ging bij 1 verbinding toch weer mis. Nu werk ik meestal wel zonder het werkstuk te klemmen. Dat ga ik voor de proef nog maar eens met klem doen maar ik verwacht daar geen verschil in te zien.

Heb je niet iemand in je directe omgeving die ook in het bezit is van een DOMINO???
Dan zou je kunnen zien of het aan de machine licht.
Ik heb toevallig vanmiddag nog met multiplex gewerkt en ik kan geen fout ontdekken.
Is je frees nog wel goed scherp???
Geleider heeft geen speling. Het blijft raadselachtig. Ik begin te verlangen naar een lamello! Die vind ik sowieso stabieler werken dan de domino. De domino is soms wat schokkerig.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.
 

Dries Haneborst

Actieve deelnemer
14 jun 2010
185
0
Heb je niet iemand in je directe omgeving die ook in het bezit is van een DOMINO???
Dan zou je kunnen zien of het aan de machine licht.
Ik heb toevallig vanmiddag nog met multiplex gewerkt en ik kan geen fout ontdekken.
Is je frees nog wel goed scherp???

Dat is een goed idee, ik ga het eens met een andere machine proberen. Ik heb naast de 5mm ook de 10mm boor, daar moet ik het ook eens mee testen.

De frees is als nieuw.

gr.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Dries waar woon je?
In de buurt van Groningen?

Misschien kunnen we de machines eens vergelijken?
Of kijken naar elkaar hoe we dominoen?
 

Dries Haneborst

Actieve deelnemer
14 jun 2010
185
0
Zweihaak zei:
Of kijken naar elkaar hoe we dominoen?

:? :mrgreen:

Ik woon in amsterdam! Morgen ben ik weer in de werkplaats, ik zal foto's en misschien een filmpje maken.

De mensen in dat topic hebben een ander probleem, maar het is wel nuttig, misschien moet ik er eens mee naar de winkel.

Ik ben wel aan het afkicken van 2e hands spul kopen, de domino was nieuw maar ik heb natuurlijk geen garantie.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Heheh nee niet echt in de buurt.

Vanwege garantie koop ik dus ook geen 2e hands machines, je weet nooit wat de vorige eigenaar er mee gedaan heeft, of ze heeft laten vallen, of op een andere manier ruw er mee is omgegaan.
Het 2e hands verkopen van dure machines na een paar jaar vind ik zelf een beetje verdacht.
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
225
21
Holten
Inmiddels ook een splinternieuwe Domino met fikse korting kunnen bemachtigen! :cool:
Morgen maar eens mee gaan experimenteren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.