vraag over hbm 400 lintzaag

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Goedendag.

Ik ben op zoek naar een lintzaag.
Om wat kleine stammetjes in planken te zagen en om afentoe een balk te herzagen (geen hardhout)

Is de hbm 400 een goede zaag hiervoor?
wie kan wat vertellen over de kwaliteit?
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Dat is een prima zaag!!! Heb deze vorig jaar bij HBM gekocht (met krachtstroommotor). Wel even wat andere linten bestellen (bv bij de houtdeler/de linzaagshop). Het bij geleverde lint is niet al te best.
Machine is goed af te stellen en loopt mooi rustig, redelijke goede stofafzuiging en met krachtstroom motor sterk genoeg voor (licht) herzaagwerk en bijvoorbeeld fineerzaagwerk. Heb de volgende linten 8mm breed, 15mm breed en 20mm breed. De 20 is uitermate geschikt voor schulpen, herzaagwerk en afkorten.
Voor dat geld doe je echt geen miskoop, zelf ben ik zeer tevreden ook bij zware belasting.
Solide frame, giet ijzeren wielen heb alleen een borstel boven het onderste wiel gemonteerd zodat deze mooi schoon blijft, de langsgeleider had wat mij betreft een pietsje degelijker uitgevoerd mogen worden. Een nadeel kan zijn dat er maar op 1 snelheid gezaagd kan worden. Hiervoor had ik een Bas 350 van Elektra Beckum die twee snelheden had (16 jaar in gebruik gehad) maar ik gebruikte altijd maar een snelheid, de keuze voor 2 snelheden is /was voor mij niet belangrijk.
Kortom veel machine voor dat geld.

Groetnis, Roeland
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Bedankt voor je reactie.
heb nog wel een paar vragen.
wat is de hoogte van het werkblad vanaf de grond?
en kunnen er wielen onder geschroefd worden?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.