Grof vuil vonst

P

Pel

Guest
@3dmazter, kun je een foto maken van dat losse plankje op de reischaaf, dat is voor mij vreemd? Maar je weet het nooit met die Franse die hebben toch al vaak afwijkende gebruiken aan hun gereedschap.

Groet Pel.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.283
220
't hoofd van Overijssel
@3dmazter, kun je een foto maken van dat losse plankje op de reischaaf, dat is voor mij vreemd? Maar je weet het nooit met die Franse die hebben toch al vaak afwijkende gebruiken aan hun gereedschap.

Groet Pel.

attachment.php
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ik dacht al dat ik er een foto van bijgezet had.
zie je dat losse stukje?
Ik dacht dat er een geheim opbergvak onder zat.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Ik heb waarschijnlijk in hetzelfde stembureau mijn stem uitgebracht, maar was erg vroeg hiermee. Daardoor deze prachtige vondst gemist.
 
P

Pel

Guest
Ik dacht al dat ik er een foto van bijgezet had.
zie je dat losse stukje?
Ik dacht dat er een geheim opbergvak onder zat.

Kun je zien of het erop gelijmd geweest is, ik kan mij niet voorstellen dat het altijd los heeft gezeten? Doordat er vaak op geslagen werd om de beitel los te maken, werd er soms een ander stukje hout opgelijmd. Tot dat versleten was dan werd er weer wat anders op gezet, wat er nu opzit lijkt op de foto wel hardboord? Veel reischaven hadden daar een een stalen slotbout zitten om op te slaan, dat werkte beter tegen beschadigingen van de schaaf.

Groet Pel.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
dat lijkt me sterk het ding heeft bekken van formaat wasknijper.

De poellie trekker is klaar.
20160408_181016.jpg
 
P

Pel

Guest
Die zou je zo aan een spijker in de woonkamer kunnen hangen, als nieuw!

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.