Even voorstellen: Bernd

Burnds

Nieuw lid
4 apr 2016
3
0
Utrecht
Dag beste forummers,

Ik heb onlangs een account aangemaakt omdat ik wat foto's wilde kijken van iemand die een werkbank had gemaakt. Prachtig wat jullie hier allemaal kunnen klussen, fantastisch om te zien. Op dit moment is mijn enige wapenfeit nog een kledingkast van steigerhout (ja, weer een). Deze heb ik met een frame van vuren latten aan de muur bevestigd en daar de planken tegenaan geschroefd. Op zijn vriendelijkst gezegd is dit natuurlijk weinig elegant. Maar goed, je moet ergens beginnen.

Ik ben van plan om na de zomervakantie een cursus houtbewerking te gaan volgen (http://www.stadswerkplaatsutrecht.nl/cursussen/basis-houtbewerking/). Daarna wellicht nog één of twee korte vervolgcursussen en daarna wil ik een hoogslaper maken voor mijn (dan) vier-jarige zoontje. Het mooist zou ik het vinden om daarbij geen schroeven te gebruiken. Bovendien moet ik het bed pas in elkaar zetten op zijn kamer, want door de deur krijg ik dat bed natuurlijk niet zijn kamer in. Het moet dus een soort bouwpakket worden. Wellicht allemaal wat hoog gegrepen, maar voor een beetje succes moet je wel hoog richten natuurlijk.

Goed, jullie weten waarom ik bij het forum ben gekomen. Hopelijk kan ik te zijner tijd foto's van het project laten zien!
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Welkom!

De uitdaging van de hoogslaper gaat niet worden om hem zonder schroeven in elkaar te krijgen. Maar om hem dan zo in elkaar te zetten, dat je hem ook weer uit elkaar kunt halen, zonder hem te moeten slopen. Ik zet mijn geld in op pen-gat verbindingen.

... en hopelijk komt je zoontje dan niet op het idee om de pennen eruit te trekken.
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Burnds, als je vragen hebt, dan kun je hier terecht, er is altijd wel een forumlid die het antwoord weet, en domme vragen bestaan hier niet.

Groet Pel.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Welkom! Leuk om een lid in de buurt te hebben. :) De stadswerkplaats zit bij mij nog in m'n gedachten om ook eens heen te gaan, maar 't is er nog niet van gekomen. Ik ben benieuwd hoe het je bevalt!
 

Burnds

Nieuw lid
4 apr 2016
3
0
Utrecht
Wat veel reacties al! Leuk om zo'n actieve community te hebben gevonden. Voorlopig is het (qua projecten) een beetje stil van mijn kant, maar zoals gezegd vind ik de reacties in elk geval hartstikke leuk.

Ik had ook mijn zinnen gezet op een pen-gat verbinding, nu nog leren hoe ik dat maak... Maar als het goed is maak ik dus komende zomer een begin. Zal in elk geval laten weten hoe de cursus mij bevalt!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.