Toyota Setsuna - houten concept

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik vind de Toyota heel leuk maar de zelfbouwer die Michael heeft geplaatst die vind ik echt fantastisch, wat een te gekke auto!
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Ehhh.. Wat een spuuglelijk ding zeg.. En ook niet bijzonder mooi geconstrueerd.. overal naden die niet mooi sluiten.. Daar hadden ze best wel een beetje beter hun best op mogen doen.

Leuk concept, dat dan weer wel.. Maar doe mij dan maar de Engelse of Amerikaanse 'woodies'.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Begin jaren tachtig kwam ik in aanraking met een Brit uit Bristol die voor de Afrikaanse markt een auto op de markt wilde brengen met een carrosserie van hechthout, multiplex dus. De spoorbreedte van die auto was gelijk aan die van zware vrachtauto's waardoor hij met minder moeite de modder/zandpaden kon berijden die door vrachtwagens kapot waren gereden. Door de houten carrosserie was hij door iedere handige Harrie te repareren als er schade was. Het chassis en de motor waren standaard, maar verregaand aangepast, ik weet niet meer van welke fabrikant. Ik heb gereden in de twee-wiel aangedreven versie en die reed verbazend goed, op de weg maar zeker ook in het terrein. Er zou ook een vier-wiel aangedreven versie komen. De auto was licht, de hele carrosserie kon er relatief simpel afgetakeld worden en hij zag er eigenlijk nog goed uit ook. Beetje Landrover meets Volvo 240, dus vierkant en ruig. De beoogde prijs lag ruim onder de prijs van een "normale" auto, mede door het gebruik van tweedehands motoren en chassis. Op papier waren diverse modellen uitgewerkt, zoals een ambulance, een taxi voor zes personen (in Afrika dus twaalf persoons) en een pick-up (een "bakkie" heet dat in Zuid-Afrika).

Nooit meer wat van gehoord, jammer, want het idee was erg goed vind ik. Ik heb geprobeerd er iets van terug te vinden mbv Google, maar kan niks vinden. Als een betere Googelaar wel wat vind hoor ik dat graag.

Groets, Rob.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.