Filmpjes over het gebruik van handgereedschap

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Ik heb het niet zo begrepen op Joshua Farnsworth, en ik ben wellicht niet de enige. Ik zeg niet dat er geen goeie informatie op de site staat, maar hij prijst nogal vaak heel duur handgereedschap aan, en ik vind hem te commercieel. Verder heeft hij ook weinig filmpjes waarin hij zelf dingen maakt (in tegenstelling tot J.art ;)). Heb hem eens een pen en gat zien maken, en de kieren in het eindresultaat getuigden niet bepaald van vakmanschap. Geef mij maar Paul Sellers!
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Bedankt Ornament voor het filmpje. Heel interessant. Ik hou er wel van als ze je niet vanalles proberen aan te smeren van gereedschap, want dan is de beginnende (of zelfs toekomstige) houtbewerker onmiddellijk ontmoedigd. Paul Sellers probeert je ook aan het werk te krijgen met minimale gereedschapsset. Waarom ben je eigenlijk geen fan van hem als ik vragen mag?
 

ImNaiki

Actieve deelnemer
21 jul 2013
97
0
Nederland
Ik sluit mij in it geval aan bij Bossy.. ik heb zijn filmpjes net vlug bekeken en worden inderdaad duur gereedschap aangeraden, een starret combinatiehaak bijvoorbeeld, of een lie nielsen low angle plane.. terwijl je als je goed oplet een stanley bailey voor 5 tot 30 euro kan krijgen die goed werken.
Net als Bossy geef mij maar Paul Sellers vooral de manier waarop hij uitlegt en hoe hij uitlegt :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.