Welk schuurding kopen om schalen te schuren met max diameter van 30 cm

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Tom er zijn tussen stukken te koop, die plaats je tussen de mandrel en de schuur schijf, deze zijn veel goedkoper en ze beschermen je mandrels van de hitte die je toch nog wel eens kan krijgen, heb Ik ook op harde wijze geleerd :eek:

Ook steeds het verwisselen van de schuurschijven gaat op de duur ten koste van je klitteband haaren, Ik heb daarom steeds meer mandrels gekocht voor de verschillende korrelgrote schijven, zodat ik de mandrels verwissel in plaats van de schuurschijven er steeds af te scheuren voor het verwisselen van de schijven :)
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Hoi Leo
Ik meen inderdaad in een van jou Posts gelezen te hebben dat dat altijd wisselen niet goed was voor de klittenband
Ik heb nu om te proberen 4 mandrals als deze bevallen koop ik er zo snel mogelijk nog 10 bij :)
heb jij meschien nog een link voor die tussenstukken klinkt intresant als de mandrels zo langer goed blijven :)
mvg Tom
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Hoi Leo
Ik meen inderdaad in een van jou Posts gelezen te hebben dat dat altijd wisselen niet goed was voor de klittenband
Ik heb nu om te proberen 4 mandrals als deze bevallen koop ik er zo snel mogelijk nog 10 bij :)
heb jij meschien nog een link voor die tussenstukken klinkt intresant als de mandrels zo langer goed blijven :)
mvg Tom

hier twee links Tom

https://thesandingglove.com/Wood-Sanding-Interface-Pads.asp#Groups

http://www.ebay.ca/itm/Meguiars-S3F...:g:t2MAAOSwPe1UF7MI&item=191138078662&vxp=mtr
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Tanks Leo
weet iets bijgeleerd :)
ik ben blij om te merken dat mijn frustraties in afwerking enkel kwamen door slecht schuurpapier :)
vandaag wat aan het afwerken geweest
image.jpg
image.jpg image.jpg
Het beukenschaaltje zat voorgedraaid in het pakket heerlijk om te draaien m
:)
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    24,6 KB · Weergaven: 91

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Hee Nico is het ook goed als ik antwoord ?
Ik weet niet of Pel dit draadje volgt :)
ik heb vandaag 3 schaaltjes afgewerkt en het schuurpapier is niet 1 Keer losgekomen
ik kan tegen volgende weken wel laten weten hoelang de Pads meegaan
mij heb nog zo een kleine 70 schalen klaar om te gaan afwerken :)
mvg Tom
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.