Groen-grijs schuurding

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Vandaag heeft de eerste Festool zijn entree bij mij gedaan.
Met blijdschap geven wij kennis van een Rotex, vorige week gescoord op MP en vandaag binnengekregen.
Incl. flinke stapel schuurschijven en poets/polijstschijf.
Ik dacht dat ik een goed deal heb voor € 190 incl. verzenden. Op BVA-auctions ging er vorige week een zelfde weg voor € 320.

Bekijk bijlage 46395
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Oh ja, dat is een heel fijn ding. Hij schuurt als een beest, als je 'm met korrel 60 of 80 op de trap zet dan ben je zo door de treden heen! :D Zonder stofzuiger schuren is een echte no-no dus. ;)

Veel plezier ervan!
 
P

Pel

Guest
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Pieter, maar je gaat nu toch ook niet zo'n fanatieke Festool freak worden hè?

Groet Pel.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Pieter is heeeeel blij, heeft zijn aankoop zelfs 2x geplaatst :)

Pel, wat is er mis met festool-freaks :confused:
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Pieter, maar je gaat nu toch ook niet zo'n fanatieke Festool freak worden hè?
Nee, absoluut niet. Ik ben eigenlijk altijd een beetje anti geweest. Veel te duur t.o.v. de gebruiksduur bij hobbymatig gebruik.
Maar aangezien ik het voordeel van de Rotex gerzien heb bij kopshouten snijplanken was ik wel om. Nieuw zou ik 'm never nooit niet gekocht hebben, maar 2e hands leek me wel wat.
 

Martijn.

Actieve deelnemer
15 okt 2014
69
0
ja fijn apparaat ga je veel plezier van hebben! heb er zelf eentje waar dan nog Festo op staat maar verder zelfde apparaat. Vind deze fijner dan de nieuwe persoonlijk. Is de schuurzool nog in goede staat? die willen nog wel eens van ouderdom bros worden namelijk
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Hahah Ronald ik was juist mijn wenslijstje aan het samenstellen op je website
weg met al dat verschillend schuurpapier dat ik nu heb
en dan maar 2 van die steunschijven met klitteband alle korrels schuurpapier met klitteband en dan nog het proefpaket van het siavlies
ik ben er zeker van dat het afwerken daarna beter gaat gaan :)
bedankt voor de tip :)
mvg tom
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Zeg Pieter, ik weet niet of je er belangstelling voor hebt, maar eind deze maand ga ik mijn Classic Systainer met inleg voor schuurpapier voor de RO 150 vervangen met een T-LOC. Als je belangstelling hebt, kan je deze overnemen (systainer classic met inleg, origineel dus met juiste stickers).
 
Laatst bewerkt:

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.237
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Het lukt ook met een 'gewone' schroef/boormachine. Haaks is misschien handiger maar niet noodzakelijk.

Voor de buitenkant kan allebei, daar kun je redelijk goed bij vind ik.

Voor binnen werkt een gewone boormachine prima, bij schalen die een steile rand hebben of zelfs taps toelopen komt er een moment dat de boormachine
niet meer in de schaal past, dan is een haakse boormachine erg handig.
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Ikzelf ben na twijfel (voornamelijk door de prijs) overstag gegaan en heb de RO-90 gekocht, daar heb ik absoluut geen spijt van. Schuurt erg goed (soms iets te) maar vooral de stofafzuiging is subliem. Goede aankoop Pieter !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.