Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Bezombes draaibank: fabricatie

Hallo Allen

ook in Frankrijk maken ze professionele draaibanken. Bezombes is een professioneel merk dat zijn sporen verdiende in geautomatiseerde en digitale draaibanken , maar tevens ook manuele draaibanken maakt. Ook veel op maat gemaakte draaibanken voor specifieke eisen. Ook de kleur kan aangepast worden.

Hierboven één van hun originele oplossingen : een hogere centerhoogte, grotere lengte tussen de centers door een verschuifbaar bed.

En er wordt nog veel groter spul gemaakt.

In de video vertelt de fabrikant toont over het maakproces.

Er wordt diep ingegaan op de precieze, toleranties (max 3/100 mm), van de draaibanken en de specificaties die de fabrikant belangrijk vindt bij een draaibank.
    Ook wordt er ingegaan op de gebruikte kogellagers, die makkelijk 25 jaar dagelijks productie draaien op een geautomatiseerde draaibank moeten weerstaan. Dezelfde configuratie op de manuele draaibanken. Hij legt ook uit waarom er geen lagering voor metaaldraaibanken kan gebruikt worden.

Hij vertelt ook dat hij een klein goedkoop draaibankje kocht voor zijn kinderen en wat enkele criteria daarbij waren.

Deze video is in het Frans, het hoeft niet allemaal in het Engels of Amerikaans te zijn.
    http://www.copaindescopeaux.fr/image...bezombeshd.mp4

de website van Bezombes : http://www.bezombes.fr

enjoy

groeten,
    Ornament
    http://www.houtsnijden.eu
    Laatst gewijzigd door ornament; 05-04-16 om 12:24.

Mooie draaibanken, maar zo'n verschuifbaar bed bestond al in de 2e helft van de vorige eeuw. Wadkin RU, bijvoorbeeld, en ik weet dat ze ook in Amerika al vroeg gemaakt werden.

Geiger in Duitsland heeft ze, de Stubby S750 heeft het ook (daarbij is het bed zelfs draaibaar!).

Dank je Juriaan,
    voor de correctie.

Ik had het nog niet eerder gezien en dacht dat het een originele oplossing was.

groeten,
    Ornament

Nog een foto gevonden: hun eerste draaibanken zagen er zo uit

groeten
    Ornament
    Laatst gewijzigd door ornament; 07-04-16 om 21:29.

bedankt voor de link, ik heb er geen woord van begrepen maar toch interessant om te zien hoe ze de draaibanken maken. het lijkt erop dat ze vrij simpele technieken gebruiken en weinig gietijzer maar het ziet er wel degelijk uit. ik kom de kopieerdraaibanken nog wel eens tegen op maschinensucher maar het lijkt erop dat ze niet echt mee kunnen komen met de concurrentie.

Forum Rechten