Bijzettafeltje in Nakashima stijl

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Fons, Ik vind het een heel mooi tafeltje geworden.
Wat is de definitie van Nakashima stijl en wanneer voldoet iets daar aan of juist niet?
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Maar toch nog iets serieuzer: hier is de site van zijn erfgoed, dat door zijn dochter wordt beheerd. Daar kan men zelf een indruk van de stijl opdoen.

groet van Fons
 
Laatst bewerkt:

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Nou Fons, jij hebt weer punten gehaald bij het vrouwtje, het is zonder meer een prachtig tafeltje met die zwaluwstaart erin verwerkt. De hout verbinding die je voor de pootjes hebt gebruikt staat ook nog op mijn lijstje om een krukje te gaan maken.

Groet Pel.

Dank je Pel! Eerlijk gezegd heb ik de inspiratie voor het pootstel gekregen bij een een filmpje van een van onze jongste forumleden, Guillaume :). Zo zie je maar weer, we steken overal wat van op hier op dit mooie forum!

Fons
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Heel erg gave tafel! Zeker met de ge-eboniseerde eiken poten en "dutchman" oftewel "nondedjuke "zoals we het hier in het zuiden noemen :)
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Zo Fons, een prachtig organisch tafeltje hoor!
En het ebbenhout geeft een prachtig effect; al is het in eerste instantie voor versteviging bedoeld maar goed gekozen, mooi kontrast.
Leuk dat je deze manier van ebbeniseren van het onderstel gebruikt.
En het verslag is ook top trouwens.
Fijn dat je vrouw die plak hout kocht, dat is wel motiverend als je partner ook zo in je hobby meegaat.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Ik had jullie nog een filmpje beloofd van het maakproces, dus maar eens flink geoefend met de video editor op de IPad en hieronder het resultaat.

Fons


 
Laatst bewerkt:

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Goed filmpje Fons.
Leuk om zo verschillende fases van het tafeltje te zien.
Mooie rustige uitvoering ook van het oude hitje van de Bangles, rustig tempo, goed als achtergrondmuziek.
 
P

Pel

Guest
Mooi filmpje Fons, en een mooie sound, met als eind resultaat een prachtig tafeltje.

Groet Pel.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Ondanks dat ik niet zo van de boomstamtafels ben, vind ik het een prachtig gemaakt tafeltje.
Mijn buren zijn toevallig op zoek naar zo'n tafel. Ik zal ze dit topic laten zien.
En een mooi filmpje! Daar kunnen we nog wat van opsteken.
 

deftone82

Actieve deelnemer
10 sep 2013
284
7
Bilzen (BE)
Dank je Pel! Eerlijk gezegd heb ik de inspiratie voor het pootstel gekregen bij een een filmpje van een van onze jongste forumleden, Guillaume :). Zo zie je maar weer, we steken overal wat van op hier op dit mooie forum!

Fons

heeft iemand toevallig een schema of maten van deze verbinding? Het doet me denken aan de tussenverbindingen (stretchers) van de 'three-clawed dragon stool' van Robert Lang.
Maar dan eenvoudiger door het schroeven ipv doorlopende pen-gat verbinding.
Alleen heb ik geen idee hoe ik hier aan moet beginnen...hulp is welkom!

Bedankt!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.