vaasje in essen

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.235
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
IMG_6171.jpg
Vaasje in essen, hoogte 31 cm, diameter 29 cm, wanddikte van 10 mm tot ongeveer 2 mm

IMG_6160.jpg
IMG_6162.jpg
IMG_6163.jpg
IMG_6164.jpg
IMG_6166.jpg
IMG_6167.jpg
IMG_6170.jpg
Op een klein stukje onderin, waar de vaas te dun werd en dus iets kromgetrokken is uit sommige hoeken, ben ik best tevreden. En ik heb nog 3 stammen van dit hout!
 
P

Pel

Guest
Mooie vaas vooral de vorm is mooi, laat de tekening van het hout goed uit komen.

Groet Pel.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.235
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Dat zou een hele uitdaging zijn, maar:

1) dit hout heeft een zeer complexe tekening, die volgens mij het beste tot zijn recht komt met een vloeiende vorm. Ik kan me dit minder voorstellen in iets wat er uit ziet als een chipszak.
2) Voor het hout hoeft het niet, essen droogt ook met 10 mm zonder scheuren.
3) Verder heb ik bij hele dunne schalen wel geleerd dat mensen het mooi vinden, maar niet vast durven te pakken.
4) De verhouding tussen de dikte van de rand en de opening boven was voor mij prima zo.

Mijn uitdaging blijft voorlopig om hem niet ergens 2 mm te maken :)
 
Eigelijk was het ook meer een gewetens vraag. Ik heb zelf in huis ook vaas staan met een te enthousiast draaimoment van 8 naar 2mm in de binnenkant, waarvan iedereen zegt "wat een mooie vaas " Maar ik weet dat er iets mis is gegaan en dat knaagt toch. Ach wat niet weet dat niet deert zullen we maar zeggen..:p
En is het niet zo, dat we als draaiers dingen zien die andere nooit zullen zien!
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.920
846
Oss
Ondanks die uitschieter naar 2mm:ptoch een prachtige vaas!
Had ook niet anders van je verwacht:cool:.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooie vorm Juriaan, brengt de kleuren en hout nerf heel mooi tot uiting, ja zeker een goed product om tevreden mee te zijn, dunner en dikker is een gevolg van handwerk dat veel attentie vergt, geen probleem zolang de binnenkant niet groter word dan de buitenkant ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.