Iemand ervaring met Tstak?

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Goedemiddag Forummers,

In de komende tijd zou ik graag een aantal machines willen aanschaffen zoals een decoupeerzaag, handcirkelzaag en combihamer. Ik hou er van om mijn gereedschap netjes op te kunnen bergen, anders wordt het een zooitje in mijn werkplaatsje ;-)
Nu staat het systainer systeem mij wel aan, maar het prijskaartje iets minder. :eek:
Ik heb een aantal andere mogelijkheden bekeken. Zo levert Makita veel van hun gereedschappen in een soort systainers; de MBox. Bosch Blauw produceert de L-Boxx en DeWalt heeft de Tstak boxen. Na deze met elkaar vergeleken te hebben, neig ik naar de tstak boxen van DeWalt. Dit omdat Dewalt enigzins mijn voorkeur heeft, maar ook de prijs en de mogelijkheden van deze boxen staan mij aan.

Op dit forum kon ik nog niks vinden over deze boxen dus is mijn vraag of er iemand ervaring heeft met deze tstak boxen.

Alvast bedankt!

Rene
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
En, ter info: die Makita M-box is een systainer classic. Hitachi levert sommige machines ook in systainers (classic).
 

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
@ Bijtel; Mee eens, dat is wel het uitgangspunt. Voor mij zijn de machines van DeWalt die ik op het oog heb van prima kwaliteit. De vraag is of ik ze inclusief Tstak aanschaf, of dat ik ze zonder opbergsysteem en in normale koffer aanschaf en op zoek ga naar een ander opbergsysteem.
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit en de gebruikerservaringen van de Tstak boxen.

Grt. Rene
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Na mijn ervaringen met systainers, zou ik wat moois maken met het nieuwe gereedschap; uit hout en wat past in je werkplaats. Systainers zijn m.i. alleen handig als je veel mobiel bent.

jaap
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Ik zal dan meteen gaan voor Tough Boxen van DeWalt ik weet dat die kisten zeer degelijk zijn, je machines zullen er in passen en je hand gereedschap ook. Daarnaast zijn ze oersterk.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
ik heb zelf ook een paar kisten van dewalt ( incl zon bijpassende steekwagen) past echt giga veel in en lekker veelzijdig en werkelijk bomvrij zoals t genoemd werd...maar wel zwaar ( daarom ook steekwagen ;-)).
systainers (festool) heb ik er ook genoeg van. wat fragieler, voornamelijk in materiaal en sluiting. en van formaat kleiner dan de kisten van dewalt. Nadeel van de kisten is dat er niet echt inlays voor zijn behalve degene die je er standaard in koopt bijvorobeeld met een boor/hamer/ schroefmachine combi oid. aan de andere kant met kaizenfoam kan je wellicht zelf iets doen.
leuke bijkomstigheid, voor zover ik het ervaren heb zijn ze ook "waterdicht".
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Nou, ik heb niet direct ervaring met de Tstaks, maar wel met vergelijkbare systemen. Mijn ervaring is dat in een kleine schuur ze snel te groot zijn. Het lijkt fijn, grotere koffers, maar het viel mij tegen. Zelf heb ik niet heel veel ruimte en wanneer ik een grote koffer moet pakken is dat snel onhandig. En, als je er van houdt dat alles ook netjes in de koffer zit met een inleg, dan valt de keuze van voorgefabriceerde inlays tegen bij systemen anders dan T-LOC en zijn voorganger. Of je moet inderdaad voor Kaizenfoam o.i.d. gaan.

Omdat ik ook al veel Festool spul heb ben ik aan het omgaan naar T-LOC's omdat het systeem mij erg bevalt en ik alles er netjes in krijg. Ze zijn kleiner wat af en toe er voor zorgt dat ik zaken moet verdelen over 2 systainers in plaats van voorheen 1 koffer, maar het zorgt ook voor overzicht.

Nu moet ik zeggen dat ik de Tstak koffers ook niet goedkoop vind, dat zou voor mij geen uitsluitsel geven. Het is niet dat een T-LOC 50,- kost en een vergelijkbare DeWalt 25,-. Er zijn ook wel reviews die verschillende systemen tegen elkaar afzetten, zoals deze:

Ik heb er ook wat bekeken, en het lijken prima koffers te zijn, de tstaks! Alleen zwart. ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.