Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

(steiger)houten loungebank - Tekening gevraagd

Eerdaags gaan we schoonouders met een bezoekjes verblijden, deze zouden graag een loungebank van houten planken willen hebben
    Nu is dit geen rocket-science, maar om het wiel niet opnieuw te hoeven uitvinden: als iemand tekeningen beschikbaar heeft, ik ontvang die graag
    Met een hamer past alles...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobmartin Bekijk Berichten
    Dat is toevallig het plan wat ik ook bij mijn buurman gebouwd heb. Is prima te doen! En hij is ook makkelijk aan te passen.

Ok dank, die heb ik bekeken, zo zie je maar weer, goed dat ik het vraag want ik had eerst bedacht om een frame van balken te maken en die van planken te voorzien
    Mochten er nog meer tekeningen zijn, graag.... (dan heb ik wat te kiezen/vergelijken )

Hey Korte dat met die tafel in de hoek is een leuk idee ! (die bewaar ik even)
    ik was die filmpje ook nog tegen gekomen, alles duidelijk in beeld
    https://www.youtube.com/watch?v=Lb5C...are_video_user

De armleuningen in dat filmpje zijn wel wat eleganter. Misschien dat je e.e.a. kan combineren.
    Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat maken/gemaakt hebt.

Het zal even puzzelen worden, heb al vullingen besteld voor de bank, als er een tafeltje in de hoek komt blijft er 1 stuk over wat betekend dat één van de kanten langer kan worden OF een losse stoel er bij.
    Dat bekijken we ter plaatse wel, hang er ook van af hoe groot de veranda word

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    ... heb al vullingen besteld voor de bank ...
    Bedoel je met vullingen zit en/of rugleuning kussens?
    Zijn deze op maat gemaakt en betaalbaar?

De zitkussens
    zeker betaalbaar, zijn gewoon bed matrassen zonder omtrek, 35 euro per stuk, uit 1 matras haal ik 3 kussens, de hoezen maakt schoonmoeder zelf, de stof kost 8 euro per meter, voor 6 kussens hebben we 10 meter nodig en dan blijven er nog rest stukjes over waar ze kleine kussentjes van maakt
    Voor de rug kussens twijfelen we tussen dezelfde stof of juist een bonte mix in de zelfde kleursoort maar verschillende tinten
    Rugkussens zijn ook makkelijker, die kunnen gevuld worden met vlokken

Die wil ik ook gaan maken!
    Maar ik wil dan de holle ruimte van de tafel gaan gebruiken als zogenaamde kussenbox en er een waterdichte zak in maken zodat de kussens er toch bij blijven i.p.v. weer ergens in de schuur of zo
    "Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°."

Forum Rechten