kits voor houtdraaien

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Hallo Allemaal,

Ik verbaas mij al een geruime tijd dat er geen webshop is in Nederland waar je div kits kunt kopen voor houtdraaien. Nu heb ik al een tijdje lopen te denken om dit zelf op te gaan zetten en ben er nu wel uit dat ik dit ga doen maar dan wel eerst op kleine schaal.
Nu is eigenlijk mij vraag of er bij jullie interesse is voor zo een webshop en wat jullie daar voor kits in zouden willen zien? dit om een idee te krijgen waar de interesse na uitgaat.


Alvast bedankt

Gr. Marco
 

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
690
28
Vlaams Brabant (be)
Kan je wat meer specifiëren wat je bedoelt met "kits voor houtdraaien"?
Ik heb me een draaibank, chuck en beitels gekocht, en ben begonnen met draaien.
Ronny
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Mijn interesses liggen bij pennen, vulpennen, sleutelhangers, ringen (juwelen) etc. Niet alleen de goedkope sets maar ook de wat meer kwalitatieve.

Het lijkt me echter erg moeilijk om qua prijs te kunnen concurreren maar heel veel succes, zou leuk zijn om een nl shop te kunnen sponsoren.
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Hoi Wimmel en Nico

sorry voor de late reactie, Bedankt voor jullie reactie. Qua prijs zal het het zelfde zijn als bijvoorbeeld timberbits. Ik begin rustig (uiteraard ook om dat er toch een behoorlijke investering in gaat zit) maar hoop idd dat ik in de toekomst het assortimend verder kan uitbreiden en dan ook de duurdere pennen in het assortiment op kan nemen .

Idd craftsupplies heeft de kits ook maar dat is qua prijs wel behoorlijk wat duurder dan bijvoorbeeld timberbits.

Ik hoop dat ik binnen nu en 2 weken de webshop online heb.
 

PeerSchoen

Actieve deelnemer
4 feb 2011
118
0
De bestaande Nederlandse shops zijn inderdaad best aan de prijs, maar dat zal ook wel een reden hebben.....
Buitenlandse shops zijn wat goedkoper maar vaak zit je dan met de verzendkosten (al komen die bij NL shops er vaak ook nog eens bij)

Ik koop van alles via eBay, maar daar zie ik ook niet de hele goedkope kits uit Azie
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
De reden is dat er te weinig concurrentie is, er is namelijk genoeg goedkoop in te kopen via Azië maar er zijn hier weinig distributeurs. Ik ga van de week ook een verre bestelling plaatsen maar wanneer de shop in dit topic goed van de grond komt, haal ik het ook liever dichtbij.
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Eindelijk de webshop voor een groot gedeelte af. Hij staat al online en benieuwd naar jullie op of aanmerkingen.
Ik heb jaap een mail gestuurd met de vraag of ik de link van de webshop wel hier in dit topic mag plaatsen maar heb nog geen reactie gehad. Als het niet goed is dan hoor ik het wel.
www.houtdraaiwerken-penkits.nl

Gr. Marco
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Mooi dat je hem in de lucht hebt! Ik zal eens kijken.

Op de eerste pagina moet bushing vermoed ik bushings zijn?
 

Ballegooijen

Actieve deelnemer
3 nov 2013
128
0
's-Gravendeel
Marco,
Ik heb je site bekeken en wil een paar (positief bedoelde) opmerkingen maken.
Allereerst ziet het er overzichtelijk uit. Wat ik storend vindt is het watermerk in de foto's. Dit geeft nogal een druk beeld en haalt soms net dat detail weg wat je wilt zien. Ook vindt ik de bewegende beelden (slide show) bij een artikel storend. Zit je net het artikel te bekijken; gaat ie naar de volgende foto. Wellicht een overweging om de slideshow standaard uit te zetten en voor wie dat wil handmatig te starten. Tot slot lees ik niets over verzendkosten.
Verder "petje af" voor de site en ik wens je veel succes met de verkoop. Ik zal ongetwijfeld nog in je webshop terechtkomen.

Johan
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Ok, here we go:

- Net als Johan stoor ik me aan het watermerk, dit kan op een veel nettere manier, ergens in een hoekje en liefst transparant. Het gaat in pennen vaak om details van de clips etc of ik wel of niet koop en die kan ik nu soms niet zien.
- Het advies van Johan betreffende de slide show sluit ik me ook bij aan.

- Verzendkosten is voor mij wel duidelijk al mis ik de info vanaf welk bedrag een verzending evt gratis is? Dat motiveert me vaak om net even iets meer te bestellen.
- Afhalen is leuk, maar zet er ajb een plaatsnaam bij, dan hoeft een klant niet te gaan zoeken zodra hij die optie ziet.

Verder een mooie site waar je duidelijk al veel werk in hebt zitten, complimenten! Ik zie waar je een gedeelte van je spullen vandaan haalt en met de marges die je nu rekent, heb je er een klant bij mits je voorraad op orde is :). Voor het kleine bedrag wat jij als tussenhandelaar rekent, hoef ik niet in het verre oosten te gaan bestellen, dan sponsor ik liever iemand zoals jou die een risico durft te nemen. Erg goed trouwens dat je shop al zoveel betalingsmogelijkheden accepteert.

Succes man!


*tip: zet pencil kits onderaan in het rijtje, het is zo jammer als mensen na hun eerste keuze (vaak ga je een rijtje af) maar 1 kit zien, je verzameling van fountains is bijvoorbeeld veel mooier als 1e optie.
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Bedankt voor jullie opmerkingen. Ik waardeer dit zeer.

Sommige dingen kan ik snel en makkelijk aanpassen. Andere zullen wat langer duren aangezien ik eerst uit moet zoeken hoe ik dat kan veranderen. Verzendkosten komen naar voren in de winkelwagen wanneer daar een product in is ingevoegt.
Wat betreft de opmerking over de balkjes in de foto, (wat ik volkomen snap) dat heeft te maken dat ik op die plek een ander loge moest afdekken. Ik hoop dat ik gauw de tijd heb om alles te fotograferen wat ik binnen heb en ook alles zelf kan draaien . Dan kan ik dat als foto gaan gebruiken.
Wat betreft de betalingsmogelijkheden dat is niet goed. Pas ik wel aan. ik doe niet in bitcoin :)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Goede website. Ik sluit me aan bij de opmerkingen van wimmel en andere. Wat ik mis zijn pen blanks. Ook is er wel een kwaliteitsverschil tussen ogenschijnlijk gelijke pennen. Ik prevereer een pen met metalen schroefdraad. Je prijzen zijn uitstekend. Een van mijn eerste bestellingen zal het scheermes worden.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Mooie site Marco. Ziet er goed uit. Ik heb zelf jarenlang voor me zelf en clubgenoten bij Rhizheng ingekocht maar dat wordt nu in Deventer.
Misschien dat je er nog CrushGrind pepermolen maalwerken bij kunt nemen. Die zijn weliswaar niet Chinees, maar er zijn toch wel wat NL draaiers die ze gebruiken. Ik neem ze meestal met 10 tegelijk af.
In de wandelgangen heb ik gehoord dat Rick (Masave) ze aan een ander wil over laten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.