eiken bartafel

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
ik kreeg het verzoek van een vriend om een eiken bartafel te maken van 140x140cm was best een uitdaging en dit is het resutaat poten zijn 13x13cm

Attached files
 

janus91

Actieve deelnemer
26 mrt 2010
59
0
Mooi blad hoor leroy, blijft de tafel een beetje goed staan, zal wel met dat hele gewicht :lol:
Hoeveel eiken heb je daar ongeveer nodig gehad? Ziet er in ieder geval strak uit!
 

Eduard

Nieuw lid
18 aug 2010
1
0
Ja dat ziet er zeker goed uit! Had het je niet na kunnen doen!

MVG,

Eduard Saris
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo
ik heb het de poten boven op verbonden met een plaatje multiplex en daarna aan het blad geschroeft niet zo ambachtelijk maar wel makkelijk en stevig en je ziet er niks van het blad is van massief eiken 50 mm dik en daar nog eens een lat opgelijmt anders was het blad helemaal niet te tillen ik schat dat het hele geheel ongeveer zo'n 150 kg weegd is inderdaad aardig wat eiken in gaan zitten maar hij is erg stabiel vooral door de zware poten dat is een mooi contra gewicht groetjes van leroy
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Hoe dik is het blad met de opdikking erbij?


Heb je eerst planken verlijmd tot plaat en daarna in verstek gezaagd? Of hoe ben je te werk gegaan? Op de foto's ziet het er uit als een zuiver verstek, klasse!
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
ik kreeg het binnen als ruw eiken ik heb het geschaaft en toen veertjes in gefreest tot 4 platen gelijmt en toen verstek gezaagd en toen weer veertjes in de verstek kanten gelijmt en met paneel verbinders in mekaar gesleutelt toen met de kapex nog een paar latten gezaagd en er opgelijmt zodat het blad ongeveer 10 cm dik lijkt poten heb ik onderling met domino's verbonden was ook een hele klus groetjes van leroy
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.