Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Blum movento maximale breedte?

Beste medemeubelmakers.

Voor een kastje dat wil wil maken wil ik een lade maken met een binnendiameter van 676mm
    Bij de ladegeleiders van blum staat dat de maximale breedte 42mm is. Ik denk dat ze 420 mm bedoelen, of de minimale breedte..
    En als dat zo is.. hoe erg is het om een bredere la te nemen?

instelmogelijkheid:
    • max. hoogteverstelling +3 mm bij de ladegeleider
    • max. zijverstelling ±1,5 mm bij de koppeling
    • max. hellingshoekafstelling +5 mm
    materiaal:
    • staal
    oppervlak:
    • voor-verzinkt
    maten:
    • max. ladebreedte SB = binnenwerkse corpusbreedte – 42 mm + 2 x ladezijkantdikte
    • tolerantieweergave: breedte +0/–1,5 mm, diepte ±2 mm
    nominale lengte:
    • 350 mm
    ladelengte SL:
    • 340 mm
    uitvoering:
    • met gedempte zelfinloop Blumotion

01062965_0.png

Beste Nico,

Met binnendiameter bedoel je breedte van de la?
    Met die 42 mm bedoelen ze de dikte van 2x de geleider (1 links 1 rechts) die zullen 21 mm zijn dus 2 x is 42 mm
    Je kunt de la dus zo breed maken als je zelf in gedachte hebt.

Je leest het verkeerd.
    De maximale ladebreedte is:
    # 'de breedte van het gat waar de lade inkomt'
    # daar haal je 42 mm van af.
    # en dan tel je de dikte van de zijwanden van de lade er bij op.

De maximale breedte wordt dus bepaald door het gat in de kast (corpus).
    Maar hoe breder de lade wordt, hoe meer je last krijgt van vastlopen omdat hij dan sneller scheef wil gaan lopen.
    Je hebt ook ladegeleiders met speciale synchronisatie stangen. Die zijn voor lades breder dan 80cm
    Groeten, Raymond

Ah, bedankt! dat verklaard het! dank jullie wel!

Wat voor lades heb je nodig? Blum levert ook kant en klare lades. Geleiders erin schroeven en klaar. Voor het geld wat ze kosten kun je ze echt niet zelf maken.
    Ik heb laatst kant en klare lades van 121 cm geplaatst. Nergens last van met scheeflopen of iets dergelijks. Kosten ex btw 85 per lade incl softclose geleiders en alles erop en eraan.

Ik bestel nu rechtstreeks bij de importeur van blum dus zal nu waarschijnlijk nog iets goedkoper uit zijn.

Van de binnenwerkse corpusbreedte moet je 42 mm aftrekken. Dat is de ruimte die de ladegeleider nodig heeft om de lade te plaatsen.
    Omdat je met de movento wilt werken vallen de geleiders eronder.
    Ik zie dat u een bedrijfje heeft. Dan is het misschien handiger om een vertegenwoordiger uit te nodigen.
    Krijg je alle hulp van en u kan rechtstreeks bij van Hoecke bestellen.
    Het is ook handig om het ontwerpprogramma van Blum te downloaden http://www.blum.com/nl/nl/02/40/10/ (Dynalog)
    Het zijn wat mb-tjes maar dan voer je de maten in en er rolt een bestel en zaaglijst uit.
    Bij de movento wel rekening houden dat de zijwanden niet dikker zijn dat 16mm. Dikker kan wel, maar dan moet er aan de binnenkant onder de bodem wat weggefreest worden.
    Uw binnendiameter geeft niet aan of de lade dit moet zijn of de ruimte tussen de zijpanelen.

o ja, de maximale ladebreedte van de Movento is 150 cm
    Laatst gewijzigd door bobmartin; 30-03-16 om 19:35.

Forum Rechten